Matematik

Permutationer

27. oktober 2017 af LandyA (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg har vedhæftet et billede.

Jeg ville høre om der er nogen der kunne hjælpe i forhold til om fixpunkterne var bestemt rigtig og så hvordan jeg skal gribe de 2 sidste spørgsmål an?

Tak for hjælpen på forhånd?

Vedhæftet fil: Hipl.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. oktober 2017 af Historiedansk (Slettet)

Hvordan vil du beskrive matematik studiet på uni? overvejer selv at starte? - håber du finder hjælp iøvrigt med dit spørgsmål. 

Brugbart svar (0)

Svar #2
27. oktober 2017 af janhaa

ja, rett:

\sigma har ikke fixpunkter, mens

fixpkt.\,\, til\,\,er\,\,\mu=\{2,7\}

pga

\mu(2)=2\\ \\ \mu(7)=7\\

gitt:

\mu: S -> S \\ \mu(s)=s\\ \\ s \in S

Svar #3
27. oktober 2017 af LandyA (Slettet)

#1 Syntes det er mega fedt. Der er mange tidspunkter allerede hvor jeg har tænkt "Ej jeg må droppe ud" fordi jeg ikke forstod det, men så har jeg hængt i og syntes det giver god mening for mig.

Jeg gik på DTU førhen, og læse ingeniør, som ikke så meget var mig alligevel. DTU har bedre forhold i lokaler og i det man kan følge undervisningen online, og har hørt man også kan læse matematik der, men har hørt fra de fleste at de alligevel foretrækker KU.

Det skal være fordi du godt kan lide matematik selvfølgelig. Der bliver lagt lidt på hele tiden, så det er ikke fordi det er så vanvittigt svært, men som du måske kender det, så kan det alligevel virke overvældende når man føler at alle andre er klogere end en selv.

Som sagt så skal du kunne lide matematik, for man skal kunne lide teorien og måske ikke kunne bruge det til noget med det samme, direkte. Det er mere at man lærer at tænke ting og løsninger på en anden måde.

Og i forhold til fremtidsmuligheder skulle det jo være rigtig godt. Lav arbejdsløshed efter studiet.

Er sikker på at du kan få fat i nogen der har været på studiet i længere tid, hvis du hører studievejleder eller ligende, så kan de måske give dig bedre indsigt, og du kan måske få lov at være med en dag.

- Det sociale er også virkelig godt, hvis man vil det, og der er plads til alle.

#2 Tak. Så fixpunkterne var rigtige nok.

Jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener med "gitt:" ?

Hvordan omskriver jeg dem som produkt af disjunkte cykler og hvordan bestemmer jeg fortegn?

Brugbart svar (0)

Svar #4
28. oktober 2017 af Historiedansk (Slettet)

Tusind tak for dit svar!

Svar #5
30. oktober 2017 af LandyA (Slettet)

Jeg tror selv jeg fandt frem til det med permutationerne - langt om længe :) 

Skriv et svar til: Permutationer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.