Engelsk

Mangler hjælp hurtigst muligt..

22. november 2017 af gladdk - Niveau: 8. klasse

Hej jeg sidder og laver min fremlæggelse da jeg bliver i tvivl om ordet ''thinking'', om det er den rigige måde at skrive det på?

We have been saving our moneys up for a long time, so we decided to put our moneys together and then we found out that we had 1000 pounds and that’s about 8000 DKK. That’s a lot of moneys, and that means we can have a really nice tour to London without ( thinking ) about how much moneys we have left, because 1000 pounds is a big bunch of moneys.


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. november 2017 af MLektiehjælp

Thinking er rigtigt, men der er en række andre fejl, bla. money som ikke får s i flertal, men bare hedder money. 


Svar #2
22. november 2017 af gladdk

Tusind tak:) men har du et andet ord for ''thinking'' der vil give lidt ekstra point? Altså et lidt mere besværligt ord?


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. november 2017 af MLektiehjælp

"worrying" ville også være en mulighed i den sætning. Altså uden at bekymre sig om, i stedet for uden at tænke på :)


Svar #4
22. november 2017 af gladdk

tak


Svar #5
22. november 2017 af gladdk

kan du forklare mig hvor når der er -s på og hvornår der ikke er? fordi jeg er lidt forvirret lige nu


Brugbart svar (0)

Svar #6
22. november 2017 af Mathias7878

Der tilføjes ikke et flertals -s på money, da det er et utælleligt substantiv (man kan ikke tælle penge på engelsk). Det samme gør sig gældende for andre ord, bl.a. children, som heller ikke får tilføjet et flertals -s. 

- - -

 

 


Svar #7
22. november 2017 af gladdk

ok tak


Brugbart svar (0)

Svar #8
22. november 2017 af Mathias7878

Men ved helt "almindelige" engelske ord tilføjes der -s i flertal. Et par eksempel:

One boy, two boys

One girl, two girls

One car, two cars

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #9
22. november 2017 af Justitia

To save up money

To collect 


Brugbart svar (0)

Svar #10
22. november 2017 af Stygotius

Beskederne i #1 og 6 er vrøvl og meget upræcist.

Da ordet "money" er et utælleligt substantiv, optræder det naturligvis ikke i flertal.

Ordet "children er ikke et parallelt eksempel. Det kan udmærket tælles og komme i flertal, hvor det hedder "children".

I øvrigt hedder det "to save money*, -ikke  "save up".  

I  linje 3 skal der stå f.eks. "without having to worrhy about......"

Ordet "collect" kan ikke bruges i denne sammenhæng.


Brugbart svar (0)

Svar #11
22. november 2017 af Justitia

Kan man sige: "We collected/gathered our money"
 


Brugbart svar (0)

Svar #12
22. november 2017 af Stygotius

Næh, det ville da betyde noget helt andet.

"to save" betyder jo at spare, -ikke at indsamle.

"A savings bank" er jo en sparekasse.


Skriv et svar til: Mangler hjælp hurtigst muligt..

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.