Dansk
Meta
Hej
Har skrevet en populærvidenskabelig artikel. Den skal jeg så redegøre for i en metadel, hvor jeg kommer ind på hvilke tanker jeg har haft om layout, retorik, og opbygning. Spørgsmålet er så bare om jeg i metadelen, fx kan skrive ''jeg har valgt denne type layout'' altså om jeg må omtale mig selv som jeg-person.
Svar #1
18. december 2017 af Stygotius (Slettet)
Må og må......... det er altid godt at holde sig selv som aktiv person udenfor. Man bør gøre det mere generelt og upersonligt end du antyder.
I stedet for "jeg" så brug "man" eller brug passive sætninger.
Svar #2
18. december 2017 af Egofaciens (Slettet)
Jeg ville bruge "jeg"! Det er trods alt tanker DU har gjort dig, som du hermed skal argumentere for.
Svar #3
18. december 2017 af Egofaciens (Slettet)
Læs evt. SRP-håndbogen hvor netop brugen af passive sætninger frarådes - dit sprog kan sagtens være flot og velformuleret selvom du bruger "jeg".
I mange andre situationer ville jeg dog følge rådet fra #1, dog ikke når du skal argumentere for dine overvejelser om layout, retorik, opbygning, mv.
Svar #4
18. december 2017 af Mikkeldkdk
Har også valgt at bruge ''jeg'' fordi som du godt nok siger, står der beskriv de tanker DU har haft da du lavede artiklen.
Skriv et svar til: Meta
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.