Dansk

Plaigering

25. januar 2018 af Mie12345678 (Slettet) - Niveau: A-niveau
Hej

Jeg havde bare generelt skrevet i min opgave, at indkomst falder når prisen på vare 1 stiger. Det står også nettet. Men jeg havde ikke skrevet af vil det være plaigering?

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. januar 2018 af Mathias7878

nej ...........

- - -

Svar #2
25. januar 2018 af Mie12345678 (Slettet)

Vores sætning er ikke ens men 4 ord er liget skrevet efter hinanden?

Brugbart svar (0)

Svar #3

Sådan noget kan ikke betragtes som plagiat. 

- - -

Brugbart svar (0)

Svar #4

Prøv at læs følgende link:

https://www.cbs.dk/bibliotek/nyheder/saadan-undgaar-plagiere

- - -

Svar #5

Okay jeg er bare blevet forvirret over hvad plaigering er. Så hvis 5 ord er lige skrevet efter hinanden vil det ikke være plaigering?

Brugbart svar (0)

Svar #6

... nej.

Plagiering betyder, at man tager noget, som en anden har skrevet, og bruger det som om det var noget man SELV havde skrevet. F.eks., hvis jeg nu gik ind på hjemmesiden:

https://da.wikipedia.org/wiki/Inflation

og kopierede det første, der stod:

Inflation er et makroøkonomisk fænomen, der henviser til en løbende generel stigning i priserne på varer og tjenesteydelser.

og skrev det uden nogen form for kildehenvisning og gåsetegn, så har jeg plagieret, fordi jeg har taget noget, som en anden har skrevet, uden at VISE det.

Man kan ikke komme uden om, at det man engang imellem skriver, kan ligne noget, der står på nettet. Men det er ikke ensbetydende med, at man bliver taget for plagiat. Hvis du ikke har taget noget fra nettet, bliver du altså IKKE taget for plagiat.

- - -

Svar #7

Det har jeg ikke i hvert fald

Brugbart svar (0)

Svar #8
26. januar 2018 af MatHFlærer

Så der intet at frygte :)

Skriv et svar til: Plaigering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.