Samfundsfag
Skal man kommentere på grafer?
Jeg er igang med en SRO i samf og matematik, og jeg har en masse grafer i brug. Jeg ved bare ikke om jeg fx bare skal skrive: ?"og lidt tid efter finanskrakket begyndte ledigheden langsomt at stige", eller skal jeg komme frem med tal - fx: ?"Danmarks BNP faldt lige efter finanskrisen helt ned til under -4%. I 2010 var den dog på 1,5%"
Svar #1
25. februar 2018 af OliverHviid
Du kan godt fx vælge at skrive noget i retning af "som det kan ses, så faldt landets bnp i perioden x til y med z procent, som tyder på, at bla bla bla..."
Svar #2
25. februar 2018 af 1stein (Slettet)
Men kan man også skrive det på den anden måde - indimellem?
Og lyder denne her sætning fx god: "Efter faldet i BNP i 2009, så oplevede Danmarks BNP en fremgang året efter fra -4,9% til 1,9% – men den var dog stadig under niveauet før krisen, der lå på omkring 3,7%"
Svar #3
25. februar 2018 af OliverHviid
Man kan nok godt blot skrive, at ledigheden begyndte at stige, men at sætte tal og eller procenter på, tror jeg altid, at lærerne vil sætte pris på. Sætningen du spørger om lyder vel meget OK.
Svar #4
25. februar 2018 af ringstedLC
#2Men kan man også skrive det på den anden måde - indimellem?
Og lyder denne her sætning fx god: "Efter faldet i BNP i 2009, så oplevede Danmarks BNP en fremgang året efter fra -4,9% til 1,9% – men den var dog stadig under niveauet før krisen, der lå på omkring 3,7%"
Jeg synes ikke, at den lyder godt. DK's BNP oplevede ikke noget somhelst, det steg-, faldt eller var uforandret. BNP måles ikke i % og kan derfor ikke stige fra -4,9%. BruttoNationalProdukt kan ikke give: "- men den var...
Skriv et svar til: Skal man kommentere på grafer?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.