Dansk
Den udstoppede fugl
Hvordan skal teksten den udstoppede fugl af Eske K Mathiesen analyseres? I forhold til miljø og hvad fuglen er et symbol på?
Svar #1
27. februar 2018 af SabrinaAG (Slettet)
Jeg kunne måske hjælpe, hvis jeg fik linket til teksten, for jeg har desværre ikke læst den på forhånd :)
Mvh. Sabrina
Svar #4
Der er mange, der vil være en fugl, fordi den netop er fri = en symbol på frihed.
Men så er der den anden side om at være fugl. Der bliver beskrevet, hvor dårligt det er at være en fugl og fri. Hvor slemt det kan være.
Så frihed og at være en fugl er faktisk overvurderet i forfatterens øjne, for hvis man var en fugl og fri, var man ej heller glad.
Svar #5
27. februar 2018 af dzy (Slettet)
Kan man ikke sige at fuglen er et symbol på en speciel gruppe af befolkning der omkr. 1980, da teksten er udgivet? Fordi friheden er lidt for bredt når jeg skal skrive en hel opgave om det
Svar #7
27. februar 2018 af dzy (Slettet)
#6Teksten er ren DDR propaganda
Hvordan? Kan du lige forklare det lidt mere?
Svar #8
Jeg sad meget fast ved denne sætning: "Jeg priser den dag, jeg hørte knaldet og mærkede alle de små hagl trænge ind i min krop."
Jeg føler, at forfatteren prøver at fortælle, at han en dag var fri som en fugl, men han endte i et helvede, hvis du forstår mig ret.
Jeg ved ikke, om du decideret kan nedtrænge dette til en befolkning fra 80'erne. Jeg føler, han mere snakker om hans egen frihed, hvilket du også kunne inddrage i beskrivelsen af forfatteren. Men dog udelukker jeg ikke den mulighed for at komme ind på befolkningen. Blot føler jeg ikke, at det har en så stor betydning, men eftersom du skal skrive en hel opgave, skader det vel ikke at inddrage det, fordi det jo er din fortolkning. ;) På den anden side giver det faktisk god mening, at du også vil sætte fokus på befolkningen. "Hvad vil befolkningen?" "Hvad ønsker de?" "Hvorfor?" "Hvad er de konsekvenser, som forfatteren vælger at skife om?" osv osv..
Held og lykke
Skriv et svar til: Den udstoppede fugl
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.