Studievalg og videregående studie

Genindskriving på KU

12. marts 2018 af Smut1

Hej, har fået at vide af studievejledningen, at det ikke er muligt at blive genindskrevet på psykologi på KU, fordi der aldrig er ledige studiepladser. Er det rigtigt? Og i så fald, hvor kan man se, hvor mange studiepladser hvert studie har? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. marts 2018 af Justitia

Intet jura alligevel?


Svar #2
12. marts 2018 af Smut1

Jo, jeg kan bare godt lide at kende så mange konsekvenser som muligt, når jeg træffer en afgørelse.


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. marts 2018 af guzbak

Det kan umuligt være en generel regel. Hvorfor skulle de ellers have en side der forklarer om genindskrivning?

http://studier.ku.dk/bachelor/psykologi/adgangskrav-og-optagelse/tidligere-optaget-paa-uddannelse/

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #4
20. november 2018 af Smut1

#3  Samler lige op her, da tråden stadigvæk er utrolig relevant for mig.

Det kan jo være, at de bruger de ledige pladser til overflytninger og "enkeltfagsstuderende"... Det er i hvert fald hvad studievejlederen sagde, det lyder bare temmeligt snerpet og dumt.  


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. november 2018 af guzbak

Genindskrivning er jo når man har læst samme studie tidligere. Så hvis man fx har bestået 3 semestre, og skal til at starte på 4. semester, så kan man vel sagtens blive optaget på 4. semester hvis en eller flere dropper ud af 4. semester samme år man søger? Synes det virker meget firkantet det studievejledningen nævner...?

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #6
22. november 2018 af Smut1

Ja, der kan jo være andre grunde til, at man dropper ud, end at man gerne vil prøve noget andet, og jeg fortalte ikke studievejledningen, hvorfor jeg overvejede at droppe ud, så det var meget firkantet! 


Brugbart svar (0)

Svar #7
23. november 2018 af guzbak

Hvis du har snittet er der jo self altid muligheden for at søge ind på et af de andre universiteter.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #8
23. november 2018 af Smut1

#7 Tak du er et geni, for hvis jeg venter med at droppe ud, til jeg kun mangler mit bachlorprojekt, kan det være at jeg ovenikøbet kan blive boende i København :)


Svar #9
23. november 2018 af Smut1

Det ville også være en motivationsfaktor til at få lidt bedre karakterer!..(i håb at kunne komme en på kandidaten i psykologi på ku eller en anden lige så brugbar uddannelse-).


Brugbart svar (0)

Svar #10
25. november 2018 af guzbak

Bare husk at du har retskrav på en kandidat plads der hvor du tager din bachelor. Dvs. hvis du tager bacheloren på ku har du ret til en plads på kandidaten samme år. Får du derimod din bachelor i Odense så har du kun retskrav i Odense og søger derfor på lige fod med alle andre som vil ind på ku (folk som søger ind på ku fra andre universiteter samt folk fra ku som har mistet sin retskrav fordi de ikke søgte ind samme år).
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #11
25. november 2018 af Smut1

Ja, en plads på KU kommer nok til at kræve usædvanligt mange 12-taller :) Men jeg er langt fra sikker på, at jeg vil læse min kandidat i psykologi , så den tid den sår. 


Skriv et svar til: Genindskriving på KU

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.