Studievejledning

Selvstudium på uni

26. april 2018 af Smut1

Hej :) er der nogen, der har erfaring med selvstudium på uni?

Jeg læser p.t. psykologi på KU, men har tidligere taget hf som selvstudium og kan godt mærke at hele undervisningsformen, hvor man bliver holdt i hånden, mens man tales til, ikke passer mig så godt.


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. april 2018 af 123434

Altså uni er jo generelt meget selvstudie

Brugbart svar (0)

Svar #2
26. april 2018 af Jerslev

 kan godt mærke at hele undervisningsformen, hvor man bliver

Undervisning på universitetet er et tilbud - der er ikke mødepligt. 

- - -

mvh

Jerslev


Svar #3
26. april 2018 af Smut1

#2  Min studievejleder sagde til mig, at vi har mødepligt (men måske har han ikke ret). Det er desværre snarere reglen end undtagelsen, at man kun finde ud af, hvornår man skal aflevere sine afleveringer ved at møde op til undervisningen)


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. april 2018 af Mathian

Hf er ikke det samme som uni. Læsebyrden er meget større og forventningerne er højere. Du har brug for at holdes i hånden, ellers er det meget svært at finde de lange linjer i stoffet. 


Svar #5
26. april 2018 af Smut1

Alle mennesker er forskellige. Jeg acceptere, at det måske er sådan for de fleste, men min læring trives ikke på den måde!


Brugbart svar (0)

Svar #6
26. april 2018 af Mathian

Tro mig, undervisningsformen er heller ikke den samme. Tror ikke underviserne er interesseret i at holde hånd på uni, de kender knap eleverne. 


Svar #7
26. april 2018 af Smut1

Jeg tror dig :)


Brugbart svar (0)

Svar #8
26. april 2018 af Mathian

Ja, naturligvis.  Hvis du selv er i stand til at spore hvad der ønskes fra dig ud fra studieordningen, respekt herfra. 


Brugbart svar (0)

Svar #9
26. april 2018 af Mathian

Vi har talt lidt forbi hinanden, men håber du alligevel kunne finde min pointe, ønsker dig ihvertfald alt det bedste! 


Svar #10
26. april 2018 af Smut1

Er først lige blevet opmærksom på studieordningen for nylig, men den virker rimelig overskuelig (højtlæsning er i hvert fald ikke sagen;)

#9 Tak!


Brugbart svar (1)

Svar #11
29. april 2018 af guzbak

Man kan sagtens læse op til eksamen som selvstudium. Jeg tog engang nogle fag med psykologi, hvor jeg ved at nogle af holdtimerne var obligatoriske. Men oftest er holdtimerne meget gode til at diskutere tingene højt og er ret eksamensrelevant. Forelæsninger er som udgangspunkt ikke obligatorisk og der er rigtig mange på tværs af studierne, som dropper dem 100 %, fordi det alligevel oftest enten er en oplæsning af slides eller gentagelse/resumé af pensum fra lærebogen. 

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Selvstudium på uni

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.