Studievalg og videregående studie

Basal humanbiologi

14. maj 2018 af æskemi

Jeg sidder inde med nogle spørgsmål ift. pointfordelingen. Jeg kan forstå, at der gives 2 point for et korrekt svar og (...) minuspoint for et forkert? Hvordan er det lige det hænger sammen.

Lad os antage, at X har svaret rigtig på 33 ud af de 50 spg. i basal humanbiologi. 10 ud af de 50 er besvaret forkert. Og de resterende 7 er ikke besvaret. Hvor ligger X pointmæssigt? 

Mit sidste spørgsmål er, hvordan vægter besvarelserne ift. helheden. Skal man have mindst 50% rigtige i multiple choice for at bestå eller kan man have 40% rigtige men samtidig have besvaret caseopgaverne fortrinligt. 

På forhånd tak!


Brugbart svar (1)

Svar #1
15. maj 2018 af guzbak

Det er jeg ret sikker på din sau lærer kan svare på. Ellers gennemgås det sædvanligvis til spørgetimen.

Man plejer at sige minimum 50% skal bestås. Generelt klarer folk den eksamen fint. De fleste falder på kemidelen, så hvis du sørger for at have styr på kemi og er generelt overblik i humanbiologi, skal det nok gå! Alt sammen kommer igen på organkurserne.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #2
15. maj 2018 af æskemi

Når du skriver minimum 50%. Skal det så forstås som samlet set eller er det minimum 50% i multiple choice mv. Kan man score 45% i multiple choice men have svaret rigtig på 4/5 essayspg og stadig bestå eller hvordan?


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. maj 2018 af guzbak

Man plejer at skulle bestå hver del med min. 50 %, også i de senere eksaminer.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. maj 2018 af guzbak

Til MC fik vi i sin tid 1 point for rigtigt og 0 for forkert - har i fået andet at vide? 

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. maj 2018 af ElMalek

I BHB tildeles der 2 point for hvert korrekte svar samt -1 point for hvert forkerte svar. Rent statistisk vil det derfor give mening at besvare samtlige spørgsmål. I CKK tildeles der 1 point for hvert korrekte svar samt 0 point for hvert forkerte svar.


Skriv et svar til: Basal humanbiologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.