Studievalg og videregående studie

Karakterer på forsikringsmatematik og matematik-økonomi

23. maj 2018 af Eepix (Slettet)

Hej Studieportalen,

Ville spørge om, hvorvidt karakterer var vigtige på forsikringsmatematik og matematik-økonomi i forhold til fremtidig karriere? 

Derudover ville jeg også spørge, hvorvidt det er alt for svært matematik, man lærer (lidt usikker om jeg kan klare den matematik, der er på de to studier? Havde matematik A (HTX) og fik 12/12 i årskarakter, men til eksamen fik jeg 02 (skriflig) og 04 (mundligt). Derudover vil jeg spørge om jeg er i en stor ulempe, hvis jeg er i gang med et sabbatår (blev færdig i 2017, men søger ind i år) (har ikke haft matematik siden 2017)?

Tak på forhånd :D

KH


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. maj 2018 af guuoo2

På KU tilbydes "Springbrætkurset" i introugen til dem som har glemt Mat A.
Men hvis du er intereserret i matematik, så lad da være med at lægge matematiken til side i dit sabbatår.

Er det dine eksamenskarakterer eller årskarakterer der er retvisende?


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. maj 2018 af guzbak

Jeg ved at forsikringsmatematik kræver højt matematisk niveau og jeg kender i hvert fald 3 som er droppet ud af studiet, fordi det var for svært. Men alt kan selvfølgelig læres, jeg tror bare at man skal holde af matematik, for at kunne klare sig igennem 5 år på studiet :)

Til gengæld ved jeg også at de er igang med at lave nogle ændringer i studieordningen, som forhåbentligt gør at der ikke er nær så mange der dumper.

Begge uddannelser er en del af KU på SCIENCE, så jeg ville helt klart sende en mail, ringe eller booke et møde med Studie- og karrierevejledningen på SCIENCE, da de er meget kompetente til at vejlede.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Karakterer på forsikringsmatematik og matematik-økonomi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.