Generelt

Ansøgning til lærervikar

11. juni 2018 af m121a (Slettet)

Hej

Jeg skal snart have sabbatår og derfor kunne jeg godt tænke mig at blive lærervikar.

Jeg tænkte derfor på, om der var nogle herinde, der kunne komme med nogle gode råd til ansøgning og jobsamtalen? Evt. nogle der lige kan smide deres gamle ansøgning op (gerne en de er blevet ansat på), så jeg kan få lidt inspiration? :-)

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. juni 2018 af guzbak

1. Ansøgningen

Skriv hvorfor de netop skal vælge dig, og hvilke kompetencer du har som kan gøre dig til en god vikar.

2. Jobsamtalen

Vær dig selv og svar ærligt.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. juni 2018 af Anders521

Læs først stillingsopslaget nøje efter og skriv spørgsmål ned som du gerne vil have svar på. Søg svar på skolens hjemmeside eller ring på nummeret af kontaktpersonen på opslaget. Formålet er at indarbejde svarerne i din ansøgning og at give dig selv til kende overfor personen.

Selve ansøgningen kan starte navnet på skolen, dens addresse og kontaktpersonens navn efterfulgt af en dato.  Skriv en overskrift, et citat, et billede eller andet, der fanger læserens opmærksomhed. Skriv din motivitation for at søge netop den skole ansøgningen skal sendes til. Skriv hvordan du vil løse skolens opgaver der står skrevet i opslaget og hvilket udbytte den får, når den ansætter dig som lærervikar. Lad skolen være i fokus og ikke dig i din ansøgning.

Afslut din ansøgning med et incitament til skolen. Måske noget i retning af "Ønsker [skolens navn] en person der vil bidrage til elevernes læring og dannelse, kan jeg kontaktes på følgende nummer. Hilsen XXX".


Skriv et svar til: Ansøgning til lærervikar

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.