Generelt

Smidt ud

04. juli 2018 af PhilipMadsen (Slettet)

Hej allesammen.

Jeg har været til en samtale i mandags da jeg er blevet nægtet oprykning da mit snit er 1.85 og jeg skal have mindst 2.0. i brevet stod der jeg havde ret til at udtale mig, der har jeg så gjort med begge mine forældre. Da vi var til samtalen sagde min mor at de var bange for at de spildte vores tid da næsten alle skoler tager på sommerferie her på onsdag (i dag) og de svarede så, "Samtalen er vigtig, vi kan ikke love noget men vi garantere jer for at vi kommer til at tage denne samtale i betragtning". Min anden kammerat var til samtale i går og fik svaret på samme dag, at han var nægtet. Mit spørgsmål nu til jer...

Er det muligt for dem at smide mig ud uden at spørge mig om jeg vil tage 1.G om eller lade mig tage Hf?

- De svarede at de vil sætte mig på en vente liste men kunne ikke garantere os noget, nu står jeg i den situation hvor ingen skoler har åbent og det er ikke muligt at komme på en vente liste nogle steder....


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. juli 2018 af Anders521

Hejsa,

jeg tror du blander to ting sammen; det ene er at blive blive nægtet oprykning og det andet er bortvisning eller udmeldelse fra skolen. På skolens hjemmeside er der formentligt et link ved navn "Studie- og ordensregler" el. lign. og dér kan du finde svar til dit spørgsmål. Ellers kan det være en go´ ide at kontakte en studievejleder.


Skriv et svar til: Smidt ud

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.