Generelt

hjælp til notetagning i 9.klasse

26. juli 2018 af kiwi321cool

hej alle sammen jeg skal i 9.kl efter sommerferien og ville høre hvilket program i bruger til notater og hvordan i opstiller dem, så de er overskuelige og hurtige at læse igennem


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. juli 2018 af Bibo53

Jeg tager altid noter i hånden. Når jeg kommer hjem, skriver jeg dem rent. Prøv at læse denne vejledning: https://www.wikihow.com/Take-Better-Notes


Brugbart svar (1)

Svar #2
27. juli 2018 af OliverHviid

Jeg har (næsten) altid blot anvendt word, men det kommer dog an på faget. I visse fag kan det være en god idé at tage noterne i hånden hvis der fx skal tegnes en masse forskellige diagrammer etc.; dette ville nok tage for lang tid at sætte op i word hvorfor det kan være en god idé at lave disse i hånden. Mht. at organisere noterne så kan det være en god idé at indele dem i forløb, dvs. hvis du laver noter til dansk om romantikken, kunne du sætte alle noter vedrørende lige præcis dette emne ind i en mappe ved navn "romantikken". Man kunne også vælge at indele dem yderligere og lægge alle noter om diverse litteraturperioder ind i en mappe ved navn "litterære perioder" osv. Husk på at der er mange måder at organisere og skrive noterne på - det vigtigste er at de er korte, præcise, giver et godt overblik og at du kan finde dem hurtigt vha. effektiv organisering.


Skriv et svar til: hjælp til notetagning i 9.klasse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.