Dansk

Google oversæt

07. august 2018 af Mie12345678 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående
Hej hvis man har brugt Google oversæt kan det være plaigering?

Svar #1
07. august 2018 af Mie12345678 (Slettet)

Altså kan teksten godt findes på nettet som man har oversæt?

Brugbart svar (0)

Svar #2
08. august 2018 af Toonwire

Det ville være naturligt, at systemer der tjekker for plagiat også tager højde for simple oversættelser.

'Google Oversæt' konstruerer ikke ligefrem de mest komplekse sætninger, så jeg ville mene at plagiat kan detekteres i nogen grad.

På den anden side gavner det for det meste at have henvisninger mht. at underbygge pointer mm. 
Hvis ikke der står noget i vejen for det, vil jeg anbefale en reference til dér du har materialet fra.


Svar #3
08. august 2018 af Mie12345678 (Slettet)

Hvis jeg Fx oversætter Hej hvad laver Du vil det blive plagierer. Teksten vil jo forsvinde

Brugbart svar (0)

Svar #4
08. august 2018 af OliverHviid

Generelt tip: aldrig anvend Google Oversæt til andet end at slå simple ord op, og selv hvis man gør det, skal man  stadig være opmærksom på at den kan have misforstået ordet. Som Toonwire skriver, så fungerer Oversæt dårligt til at konstruere sætninger og endnu værre til komplicerede sætninger. I en eksamenssituation ville jeg personligt holde mig langt væk fra Google Oversæt.


Svar #5
08. august 2018 af Mie12345678 (Slettet)

men mit spørgselmål er bare at kan godt blive plaigering hvis man oversætter sin egen dansk tekst til engelsk?

Brugbart svar (0)

Svar #6
08. august 2018 af Moderatoren

Ja, hvis du afleverer noget, som du ikke selv har skrevet, så er det plagiat.

Kig længere nede på denne side og klik på "stopplagiat.nu", så lærer du hvad plagiat er.


Svar #7
08. august 2018 af Mie12345678 (Slettet)

Men den tekst man har oversæt på google oversæt vil den findes på nettet så? Fordi jeg har oversæt en lille sætning på Google oversæt og den har jeg vedhæftet som fodnote.

Svar #8
08. august 2018 af Mie12345678 (Slettet)

Fordi jeg har fået af vide: Det vil man netop ikke. Ikke mht. til plagiat, da plagiat = kopiering.
En opgave, der er oversat vha. google translate er bare en dårlig opgave, da man intet lærer af den, men det er ikke plagiat.

Brugbart svar (0)

Svar #9
08. august 2018 af Stygotius

For sin egen skyld skal man kun bruge Google Translate til at slå enkelte gloser op med, dvs.bruge den som en ordbog. Det kan man naturligvis ikke kalde plagiat,  -med mindre brug af ordbog ikke er tilladt.

Google Translate kan selvfølgelg ikke  bruges til at oversætte f.eks. idiomer, billedlige udtryk og andet lignende med.

Kort sagt:  brug kun Google Translate som en ordbog, -ikke som andet !!!

Hvad med at lære at bruge en ordbog og i øvrigt udvide sit ordforråd selv ???


Svar #10
08. august 2018 af Mie12345678 (Slettet)

Men hvis den skal gennem en plaigeringskontrol Kan det blive plaigering hvis man benytter sig af Google oversæt?

Brugbart svar (0)

Svar #11
08. august 2018 af Moderatoren

Ja, hvis din lærer opdager det.

Hvis du afleverer noget, som du ikke selv har skrevet, så er det plagiat.

Kig længere nede på denne side og klik på "stopplagiat.nu", så lærer du hvad plagiat er.


Svar #12
08. august 2018 af Mie12345678 (Slettet)

Men er Google oversæt ikke tilladt at bruge hvis det er med hjælpemidler?

Svar #13
08. august 2018 af Mie12345678 (Slettet)

Hvis jeg skriver I use my teachet notes det har jeg oversæt fra Google oversæt vil komme i plaigeringskontrol?

Svar #14
08. august 2018 af Mie12345678 (Slettet)

Kan men se at i plagieringskontriæ at jeg har godt ind i Google oversæt for at oversætte min egen tekst?

Brugbart svar (0)

Svar #15
08. august 2018 af Moderatoren

Læs de svar, som allerede er givet i denne tråd. 


Brugbart svar (0)

Svar #16
08. august 2018 af Stygotius

Du kunne godt gøre dig lidt umage med at skrive et rimeligt dansk .


Svar #17
08. august 2018 af Mie12345678 (Slettet)

Men jeg har ikke fået svar. Altså er det muligt at se man gået ind i Google oversæt for at oversætte en lille sætning? Fordi jeg skulle tjekke om jeg har oversat rigtigt

Brugbart svar (0)

Svar #18
08. august 2018 af Stygotius

Desuden: Hvad skal din lærer bruge din besvarelse til hvis den ikke er noget du selv har lavet???


Brugbart svar (0)

Svar #19
08. august 2018 af Moderatoren

Når du selv har skrevet sætningen "I use my teachet notes", så kan det ikke være plagiat. 

Hvis du afleverer noget, som du ikke selv har skrevet, så er det plagiat.

Kig længere nede på denne side og klik på "stopplagiat.nu", så lærer du hvad plagiat er.


Svar #20
08. august 2018 af Mie12345678 (Slettet)

den sætning jeg har oversæt er ikke en del opgave jeg skulle bare angive det som en kilde. Men det var en sætning som jeg ikke kunne finde ud af sige på engelsk derfor brugte jeg googlf oversætte for at tjekke.

Forrige 1 2 Næste

Der er 36 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.