Studievalg og videregående studie

Hurtigstartsbonus bliver afskaffet - straks eller varslingsperiode?

17. september 2018 af lanzini

Regeringen vil gerne afskaffe hurtigstartsbonussen.  Det er lidt irriterende, når mit snit (med bonus) lige kan få mig ind. Bliver bonussen fjernet, så kommer jeg med høj sandsynlighed IKKE ind. 

Er der nogen, der ved om sådanne regler/afskaffelser, typisk har en varlingsperiode eller er det straks, at man vedtager dette? 


Brugbart svar (1)

Svar #1
17. september 2018 af EnStuderende

Er det blevet vedtaget?

Du skal tænke på, at alle andre også får et "lavere" snit, dermed kommer adgangskvotienten også til at blive mindre. Den nuværende adgangskvotient er ikke grænsen for de kommende år, men var grænsen for i år. Den eneste forskel er, at folk, der søger ind 2 år efter endt uddannelse, nu kan søge på lige fod med andre og ikke er dårligere stillet. Tvivler på, at det kommer til at betyde det store for adgangskvotienten, men det har selvfølgelig nok en lille påvirkning.


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. september 2018 af swpply (Slettet)

Du kan altid søge kvote 2.


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. september 2018 af guzbak

Til gengæld søger alle andre også på lige fod med en, om de har afsluttet gymnasiet i år eller for 3 år siden.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Hurtigstartsbonus bliver afskaffet - straks eller varslingsperiode?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.