Programmering

C#

26. september 2018 af Jonathan9meg (Slettet)

Jeg er blevet stilt en opgave der lyder at jeg skal lave et C# program i Visual studios, der kan løse denne udregning ved brug af diverse iterations statements (ikke alle, men dem der vil være relevante).
GRISE koster 10 KR.
HØNS koster 3 KR.
DUER koster 0.50 KR.

I. Mindst et eksemplar af hvert husdyr
II. Præcis 100 husdyr ialt.
III. Præcis brugt 100 KR. 

Jeg kender allerede svaret (5 grise, 1 høne og 94 duer)
Hvordan skal jeg gribe det her an, hvor der er programmet der løser denne ligning, såvel som en anden med samme forholdsregler, bare andre værdier?


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. september 2018 af EnStuderende

Det skal i hvert fald nok gribes an som 3 ligninger med 3 ubekendte. Kender dog ikke C# så godt, men måske denne tråd kan hjælpe: 

https://stackoverflow.com/questions/40260935/how-to-solve-systems-of-equations-in-three-variables-using-c-sharp


Brugbart svar (1)

Svar #2
27. september 2018 af SmåtBegavet

Har ikke Visual Studio eller andre C#-værktøjer på computeren p.t., men her er en MATLAB-løsning, du sikkert nemt kan omskrive til C#; løsningen er ineffektiv og uelegant - fx er der ikke nødvendigt at iterere til 100 i hver løkke - men det gik lidt hurtigt:

for G = 1:100
   for H = 1:100
      for D = 1:100
         if G+H+D == 100 && G*10 + H*3 + D*0.5 == 100
            disp([G,H,D])
         end
      end
   end
end


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. oktober 2018 af PeterValberg

I forlængelse af #2

Jeg kan ikke umiddelbart se, at der skulle være en nemmere måde at gøre det på,
når opgaven er at finde resultatet vha. iteration :-)
Jeg har heller ikke kendskab til C#, men her er en tilsvarende løsning som i #2,
den er skrevet i Python3

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)

Vedhæftet fil:Udklip.JPG

Skriv et svar til: C#

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.