Studievejledning

Su - Studieaktivitet

06. oktober 2018 af sansas

Jeg har i dag fået et brev fra Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte, om at jeg ikke er studieaktiv og er derfor ikke berettiget til SU. Det er sådan, at jeg udsatte et semester tilbage i foråret, da jeg skulle indhente de andre eksaminer fra første år. Jeg bestod eksaminerne, men blev anbefalet af studievejledningen at udsætte semesteret her i efteråret, da det hænger sammen med det andet semester som jeg udsatte tilbage i foråret. Lige nu og her skal jeg blot op til eksaminerne til vinter, men har intet obligatorisk undervisning. Det starter først til det nye år. Hvad gør man i den her situation? 

Det er virkelig en skræmmende situation, og jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal stille op med nu. 

Håber på jeres hjælp og råd!

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. oktober 2018 af guzbak

Du kontakter studievejledningen og evt. også SU kontoret da dit universitet ikke må vejlede dig omkring SU.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #2
06. oktober 2018 af sansas

Er det bedst at kontakte dem telefonisk eller henvende sig personligt? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. oktober 2018 af guzbak

Det kommer nok lidt an på hvordan telefontiderne er og hvor hurtigt du kan få fat i dem. 

Nu ved jeg ikke hvor du læser henne, men på KU har de både "drop-in" (ikke alle dage), hvor du bare dukker op, telefonvejledning (begrænset tidsrum) og bookede samtaler (som ofte har lang ventetid).

SU-kontoret har også begrænsede åbningstider. Måske kan du få lidt hjælp her: http://www.su.dk/su/su-betingelser/studieaktivitet/studieaktivitet-paa-videregaaende-uddannelser/

Det er lidt svært at sige noget generelt, da reglerne afhænger af hvor mange ECTS du har taget indtil nu og hvornår du er indskrevet på din uddannelse. Derfor er det bedst at du får den rigtige vejledning fra nogen som har 100 % styr på reglerne.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Su - Studieaktivitet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.