Studievejledning

SU -tillægsklip. Hjælp

12. oktober 2018 af sansas

Hej 

Hvis man er forsinket hvad der svarer til 30 ECTS point, altså 6 mdr. hvad er antallet af tillægsklip man kan tillade sig at søge om? Er det 12 eller 6? 

Håber på hurtig svar. 

Tak på forhånd!
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. oktober 2018 af 123434

Hej med dig

Jeg kunne forestille mig, at du får din læge til at skrive, at du på grund af sygdom er blevet ca 6 måneder forsinket i dit studie. Så kan du nok blive bevilget ekstra klip som svarer til den periode hvor du har været syg. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. oktober 2018 af 123434

Det kan være sygdom, psykiske diagnoser, personlige vanskeligheder osv. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. oktober 2018 af 123434

Jeg tænker, at du må have haft nogle vanskeligheder, som har tynget dig. Derfor tænker jeg det er en god ide at søge om de ekstra klip. 


Svar #4
12. oktober 2018 af sansas

Yes, er bekendt med disse ting. Men i det jeg sidder og skal søge om de ekstra klip, vil jeg vide, om jeg skal søge 6 eller 12 klip. I brevet stod der, at jeg var 47,50 ECTS point forsinket og dermed mere end 6 måneder forsinket. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. oktober 2018 af guzbak

30 ects svarer til 1 semester.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #6
13. oktober 2018 af sansas

Jeg kom ved en fejl til at skrive 30. Det drejer sig om 47,50 ECTS point og som de skriver mere end 6 mdr. Hvad skal jeg skrive i det her tilfælde?


Svar #7
13. oktober 2018 af sansas

Er der ingen som kan hjælpe? Jeg har prøvet at søge overalt, men uden held. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
13. oktober 2018 af guzbak

Ring til SU-kontoret på mandag.
Studievejledningen på unversiteterne må ikke vejlede i SU, så de eneste rigtige at kontakte er SU-kontoret.

Et semester svarer jo sådan set eller ikke til 6 måneder, det løber fx fra februar til juni måned eller fra september til januar, så jeg ville tro at det ikke er de 12 ekstra, men 6 ekstra klip du skal søge. Men jeg ved det ikke med sikkerhed.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: SU -tillægsklip. Hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.