Studievejledning

Biologi A eller B? Er det en fordel?

30. oktober 2018 af Rasko90

Hejsa

Jeg er p.t igang med HF, og vil gerne læse videre til Bioanalytiker. Jeg har Biologi på B som valgfag næste år, men vi har lige fået muligheden for at tage b+a sammen, dog 5 timer mere ugenligt. Jeg har ikke brug for biologi på A for at komme ind som Bioanalytiker, men jeg har en meget stor personlig interesse for biologi, elsker de timer.

Det jeg gerne vil vide er om det kan hjælpe mig at tage det på A istedet for B? Vil det give mig en fordel? Vil en karakter på A give mig et bedre udgangspunkt end feks på B? Lad os sige jeg får 10 på B og 7 på A vil det så være bedre for mit snit at tage det på B? Eller har det ekstra A fag noget at sige?

Håber det giver mening :)

Tak på forhånd.

/Rasmus


Brugbart svar (1)

Svar #1
01. november 2018 af guzbak

Hvis du så får 5 A fag ved at tage biologi A vil du jo kunne gange dit snit ekstra op.

Ellers tror jeg ikke det er nødvendigt. Jeg læser selv medicin og havde det på C. Vi bruger nærmest kun biologi og kemi på bachelordelen af medicinstudiet, og det havde jeg på hhv. C og B, uden problemer.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Biologi A eller B? Er det en fordel?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.