Studievejledning

hvad skal jeg gøre?

31. oktober 2018 af Klaus17

Hej,

Jeg er elev i 1.g, jeg har inden for det sidste haft problemer med niveauet i klassen, da jeg kan mærke at det er ekstremt højt. jeg er desværre ikke gymnasiegenet men bestod med en optagelsesprøve, ligenu ligger mit gennemsnit på 3,3 og har altid drømt og brænder virkelig ekstremt meget, om at få et snit på 12,3 eller noget i den stil. men problemet er jeg ikke ved hvordan jeg skal håndtere situationen og hvor jeg skal starte fra. vil ekstremt meget gerne have snittet til når jeg når omkring 2.g. hvilke muligheder er der og hvordan kan jeg håndtere situationen? er det muligt på så kort tid? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. oktober 2018 af guzbak

Snak med din lærer. Se hvor problemet ligger og re top på det. Fx sig mere ved lav mndt karakter
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. november 2018 af kanjeghjælpedig (Slettet)

Hvis du har et snit på 3.3 og drømmer om at få et på 12.3, så er dine drømme formentlig noget urealistiske.

Måske er du slet ikke gymnasieegnet - det er altså ikke alle, der er det og det er bestemt ikke nogen skam - det er heller ikke meningen at alle unge skal gå i gymnasiet - samfundet har virkelig brug for "kloge hænder".

https://www.nvhus.dk/tektanken/indhold/kloge-haender/

Hvad drømmer du om at blive?

Har du overvejet en erhversudannelse eller en erhversfaglig studentereksamen - EUX? Det er altså også muligt at læse videre med en erhversuddannelse.

https://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelser

Som guzbak også foreslår, så start med at snakke med dine lærere og hør hvad problemet er.

Prøv også at snakke med en studievejleder på erhversskolen - tag ud og besøg dem og fornem stedet - måske er det helt anderledes end du tror.


Skriv et svar til: hvad skal jeg gøre?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.