Dansk

Essay

19. december 2018 af saroline09 - Niveau: 9. klasse

Hejsa, det er første gang jeg skriver et essay og jeg er vireklig forvirret omkring om hvad det er, og om hvordan man skrive et osv.. ¨

Så hvis der er nogle søde sjæle som vil give mig lidt feedback på dette Essay (måske et essay)


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. december 2018 af Sabian

Hejsa.

Jeg har læst din essay igennem, og skrevet nogle kommentarer og rettelser ind med blåt. Jeg vil meget gerne høre fra dig, om du kan bruge dem til noget ^_^


Svar #2
23. december 2018 af saroline09

Hej Sabian

Det var en kæmpe hjælp, Man kan virkeliig mærke at du har styr på hvordan man skriver et Essay.

Tusind tak - God jul og godt nyår til dig:) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. december 2018 af Sabian

Tak og god jul til dig

Brugbart svar (0)

Svar #4
25. december 2018 af Stygotius

For det første heddet det "et essay", -ikke en essay.

For det andet skal man vide om man mener et rigtigt essay eller det som Undervisningsministeriet så tåbeligt og latterligt har valgt at kalde en skolestil, og som  intet har med et essay at gøre.

Et essay er en litterær form, -nærmest en mellemting mellem skønlitteratur og sagprosa. Det er en form hvor forfatteren beskriver faktiske forhold og blander dem med sine personlige overvejelser om almene generelle store emner om livet og døden, naturen og kærligheden og meget andet. Et essay er en slags fortrolig samtale mellem forfatter og læser, hvor forfatteren betror sine indeste tanker til en fiktiv læser  Fine eksempler på gode og spændende essay er skrevet af Frank Jæger, Jacob Paludan, Knud Sønderby, Ludvig Holberg -og mange flere. På engelsk betyder et essay en "skriftlig (hjemme)opgave" men det  kan englænderne jo  ikke gøre for, og der er da ingen grund til at efterabe dem.


Skriv et svar til: Essay

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.