Matematik

Isoleret lokal minimizer

12. februar 2019 af Rossa - Niveau: Universitet/Videregående

Hej. 

Jeg har en opgave, hvor der skal bevises at  alle isoleret lokal minimizer  er strengt "strict".

Opgaven lyder:

bEvis at alle isolerede lokale "minimizer" er strenge.
Hint:
Tag en isoleret lokal "minimizer" x* og et  \mathbb{S}
Vis at for enhver x \in \mathbb{S},    x \neq x^* skal vi have
f (x)> f (x *)

Definitionen til opgaven findes på følgende link
https://www.math.purdue.edu/~wang838/notes/HW/cs520_review.pdf

Jeg håber, at nogen vil hjælpe med at forstå opgaven, siden det lyder meget abstrakt 

På forhånd tak


 


Brugbart svar (2)

Svar #1
13. februar 2019 af oppenede

x* er isolated local minimizer hvis 2 ting gælder: 
   1.-  x* er local minimizer, som er defineret ved at  f(x*) ≤ f(x) gælder for alle x i en åben omegn om x*
   2.-  there exists an open neighborhood of x* where x* is the only local minimizer

Jeg har tilføjet "local" til den 2. betingelse, da remark 1.1 ikke udgør et modeksempel hvis man opfatter "minimizer" som "global minimizer", hvilket oftest menes når der bare skrives "minimizer".

Antag at x* er en isolated local minimizer, og lad A og B være omegne svarende til hvert af de to krav.

C = A ∩ B  er en åben omegn om x* med egenskaberne: 
   1.-  For alle x ∈ C gælder f(x*) ≤ f(x), da C er en delmængde af A
   2.-  x* er den eneste lokale minimizer i C, da C er en åben delmængde af B, hvor x* er den eneste

Med  x** ∈ C / {x*}  så er x** ikke en local minimizer jf. 2. Dvs. en hvilken som helst åben omegn om x** indeholder et element x, så f(x) < f(x**)  pr. neglationen af definitionen af local minimizer.

C er en åben omegn om x**, hvorfor der eksisterer x ∈ C således at  f(x) < f(x**).
Samtidigt har vi  f(x*) ≤ f(x)  jf. 1. Kombineres ulighederne fås: 
  f(x*) ≤ f(x) < f(x**)    =>    f(x*) < f(x**)          for x** ∈ C / {x*}, hvor C er åben omegn om x*. 
hvilket præcist er definition 1.2. 


Svar #2
13. februar 2019 af Rossa

Mange tak, det hjælper


Skriv et svar til: Isoleret lokal minimizer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.