Dansk

stemningsbeskrivelser

20. februar 2019 af Karare - Niveau: A-niveau

Kære Studieportale jeg sidder med et spørgsmål som jeg ikke kan find ud af, jeg håber i kan hjælpe mig tak på forhånd. Hvordan kan jeg lave denne her opgave og hvad betyder stemningsbeskrivelser 

Lav to korte stemningsbeskrivelser af hhv. en lørdag og en mandag morgen (max. ½ side). Forklar derefter: Hvad kendetegner ordvalget i de to tekster? Hvilke modsætningspar kommer til udtryk? Hvilke ordklasser har du brugt til at skabe stemning med i dine to tekster?


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. februar 2019 af Stygotius

Der er da tydeligt angivet hvad du skal svare på.

Selve opgaveformuleringen er i øvrigt formuleret på et så elendigt dansk at det kun kan være skrevet af en folkeskolelærer.  (Hvad tror han/hun f.eks. at "hhv." betyder?)


Svar #2
21. februar 2019 af Karare

Det var et flot forklaringen. Tak nu har jeg forstået det hvis det ikke var dig der svaret havde jeg aldrig løst opgaven mit spørgsmål var hvad er en stemningsbeskrivelse ? Tak på forhånd

Brugbart svar (0)

Svar #3
21. februar 2019 af Stygotius

En stemningsbeskrivelse er en beskrivelse af en stemning.


Svar #4
21. februar 2019 af Karare

For at forstår det korrekt hvad skal man skrive om jeg søgt på nette og har set folk der skriver historie fx om mørke det var koldt hvad er det præscist man skal skrive om jeg ved at det lørdag og mandag men mangler det sidste spore .

Brugbart svar (0)

Svar #5
21. februar 2019 af Stygotius

?????


Svar #6
21. februar 2019 af Karare

Må jeg spørger hvad man fx kan skrive om tak på forhånd

Skriv et svar til: stemningsbeskrivelser

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.