Engelsk

Er det grammatisk korrekt?

02. marts 2019 af Minniei - Niveau: C-niveau

Hej

Så jeg forsøget at øve mig på at bruge forholdsord og har skrevet denne korte tekst. Ville høre om den er grammatisk korrekt:

The picture is a cartoon in which I can see two characters. The first character is standing at the doorway, and the other one is standing by the desk. There is also a poster on the wall, which says "Music Festival", and next to the poster, there is a clock.

On top of the computer desk is placed a computer. Underneath the computer desk, there is a wastepaper bin. The character, who is standing by the desk, is talking to the phone with one hand in one of his pockets. 


Svar #1
02. marts 2019 af Minniei

Og hvad med følgende tekststykke (her øver jeg mig på at bruge fremtid og fordatid):

The picture was taken during a bicycle race, which could be Tour de France.
One of the racers, the one in black sportswear, seems to be winning the race.

I am certain that this win will garantee him lots of success and fame. It might even become the start of a new everyday life for him.
However, during the past races, I am certain that he had been defeated many times before getting this far. Noone can become number one in a day.


Brugbart svar (1)

Svar #2
03. marts 2019 af Stygotius

Og hvad med følgende tekststykke (her øver jeg mig på at bruge fremtid og f(o)ørdatid):

The picture was taken during a bicycle race, which could be the Tour de France.
One of the racers, the one in black sportswear, seems to be winning the race.  Uforståeligt

I am certain that this win will garantee him lots of success and fame. It might even become the start of a new everyday life for him.
However, during the past races, I am certain that he had been defeated many times before getting this far. (Noone) No-one can be(come) number one in a day.

Er du sikker på at du ved hvad  førdatid er, og hvordan den tid bruges ??


Svar #3
03. marts 2019 af Minniei

Det troede jeg gjorde. Har du mulighed for at forklare det?

Brugbart svar (0)

Svar #4
03. marts 2019 af Stygotius

Pluskvamperfektum (førdatid) bruges om en fortidig begivenhed der ligger før en anden fortidig begivenhed.

Eks.

"When Peter came to see me and offered to take me to lunch, I had already had lunch".

Da Peter kom  (fortid) havde jeg allerede spist  (før  Peter kom) = førdatid.


Skriv et svar til: Er det grammatisk korrekt?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.