Dansk

Erindring HJÆLP

07. marts 2019 af Mati1711 - Niveau: 7. klasse

Nogle som kan hjælpe mig med at skrive en erindring i dansk, jeg skal skrive om en ferie i italien, ved Gardasøene, byen jeg var i hedder Paschiera del Garda. Men jeg ved bare ikke hordan jeg skal starte den da jeg synes at det skal være i et lidt finer sprog, ind 7 klasses sprog hvis man kan sige det sådan. Hårber ivil hjælpe.


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. marts 2019 af Carolinenielsenn

Det vigtigste er at du fortæller om det vigtigste og at dit sprog er beskrivende og gør brug af sanserne, hvilket vil sige en god ide er at gøre brug af en masse tillægsord.

Du kommer til at skrive i et bedre sprog med tiden, den eneste måde at blive bedre er at træne:)


Svar #2
07. marts 2019 af Mati1711

Okay tak, men vil du lige prøve og skrive hvordan man kan starte sådan en. Da det er første gang jeg skal lave en erindring??.


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. marts 2019 af thelittlehelper (Slettet)


Svar #4
07. marts 2019 af Mati1711

Tak men vil du ikke skrive starten fordi synes jeg er mega svær?? 


Svar #5
07. marts 2019 af Mati1711

fordi*


Brugbart svar (2)

Svar #6
07. marts 2019 af thelittlehelper (Slettet)

det er jo lidt svært, fordi det er din oplevelse, men du kan fx starte med:

Jeg husker tydeligt den morgen, vi skulle af sted til Italien.

det husker du tydeligt, fordi der skete noget sjovt / skørt / usædvanligt / mærkeligt - som fx

- vi skulle mega tidligt op og vækkeuret ringede ikke

- vi punkterede, inden vi nåede ud over bygrænsen

- min lillebror rendte rundt med min mors solbriller, så hun ikke kunne finde dem

det kan også "bare" være, at du næsten ikke havde kunet sove, fordi du glædede dig sådan

men igen, det er din erindring og dig, der ved, hvad der skete


Svar #7
08. marts 2019 af Mati1711

tusind tak


Svar #8
08. marts 2019 af Mati1711

hvordan kan jeg skrive, der vi kom til campingpladsen som vi havde bestilt et mobilhome. og det tog 24 timer at køre til de helt rette sted???


Svar #9
08. marts 2019 af Mati1711

plss hjælp


Brugbart svar (0)

Svar #10
08. marts 2019 af Soeffi

#8.

Vil det sige:...I kom til Italien i bil, tog eller fly. Da I ankommer til Italien får i udleveret et mobilhome, som I har bestil hjemmefra. I dette mobilhome kører I så 24 timer til jeres bestemmelsessted ved Gardasøen...?


Svar #11
08. marts 2019 af Mati1711

vi kørte til italien, og det tog 24 timer 


Svar #12
08. marts 2019 af Mati1711

kan i ikke lige skrive privat???


Svar #13
08. marts 2019 af Mati1711

plss hjælp


Brugbart svar (1)

Svar #14
09. marts 2019 af thelittlehelper (Slettet)

hvad er det helt præcist, du synes, er svært?

det behøver ikke være "finere" sprog - du skal skrive det på den måde, som du kan

hvis det er svært for dig at skrive, så skriv i små korte sætninger

Vi havde bestilt et mobilhome hjemmefra. Det ligger på en campingplads ved Gardasøen i Italien.

For at komme derned skulle vi køre i bil i 24 timer. Bilturen derned gik rigtig godt. Det blev slet ikke kedelig, fordi vi kunne ... (skriv hvad I lavede undervejs - sov, så film, hørte musik, holdt mange pauser osv.)

Da vi ankom til campingpladsen efter en lang køretur, blev vi vist hen til vores mobilhome af ... 

Det var et meget lækkert mobilhome, hvor vi havde hvert vores soverum (eller hvordan det nu var).  Vi pakkede straks vores bagage ud. 

Bagefter ...


Skriv et svar til: Erindring HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.