Generelt

Mac til gym

01. august 2019 af line041
Hej, jeg skal starte på gym her efter sommerferien, men jeg ved ikke hvilken computer jeg vælge til skolebrug, valget er imellem macbook Pro 2017 med 256 GB og macbook air 2019 med 256 GB. Jeg foretrækker mest macbook airen, men tror I at den kan bruges i flere år? Har nemlig tænkt mig at den computer jeg køber nu, også skal være den som jeg kommer til at bruge i noget af mit universitetsliv.

Tak på forhånd!! :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
01. august 2019 af Eksperimentalfysikeren

Inden du vælger computer bør du undersøge, hvilke programmer, du har brug for, og om de kan installeres på computeren. Nogle af programmerne får du muligvis udleveret på gymnasiet. Det kan være, at de ikke kan køre på en mac. Det samme er tilfældet med universitetet.

Du bør ikke stille det samme spørgsmål i mere end én tråd.


Brugbart svar (1)

Svar #2
01. august 2019 af EnStuderende

Mac er så udbredt, at jeg virkelig tvivler stærkt på, at der til dags dato stadig er nogen fag tilbage på gymnasiet, der kan tillade sig at gøre brug af software, der ikke kører på begge platforme. Jeg har ikke engang oplevet det være tilfældet på universitetet endnu (self. er det en anden sag ifb. med software til brug i rigtig forskning, men det er lidt uden for topic).

Ellers kan man i værste tilfælde altid køre Windows virtuelt via VM software. Når det så er sagt er Windows stadig at foretrække efter min mening, men vi ved også godt at Linux >>> Windows ;) Desværre er Linux tilgengæld ikke optimalt ifb. med software til undervisning, hah.

Vælg den computer, du hælder mest til; de vil begge kunne bruges til alm. skolebrug. De fleste bærbare skulle gerne kunne bruges i flere år, medmindre du hælder vand i dem og ødelægger motherboardet, som jeg gjorde ;D


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. august 2019 af anonym000

Nu er jeg efterhånden en meget garvet bruger af Apples computere, så jeg ved da hvad jeg snakker om.

I praktisk vil du nok blive glad uanset hvilken du køber. MacBook Air 2019 kommer til at være supporteret af Apple i længere (mht. styresystemet). Du vil jo gerne bruge den i mange år, så synes jeg at du skal købe en Air. Jeg har en kammerat som har en Air fra 2011, og den kører i endnu. Jeg kender mange som købte en MacBook i gymnasiet og som stadig bruger den på universitetet. 

Desuden, MacBook Pro 2017 gik ud af produktion i 2018, og det burde ikke være muligt at købe en ny en længere. 

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. august 2019 af anonym000

ad #1

I dag er det sådan at alle de programmer man bruger i gymnasiet er også tilgængelige i en macOS-version.

Jeg har nogle Windows-kammerater som er irriterede over at de ikke kan få et program, som de har set mig at bruge, til en Windows-version :-)!

Generelt set kan man få langt bedre software til macOS end Windows.

- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #5
01. august 2019 af EnStuderende

#4 Det sidste du skriver er ikke fakta, men din egen oplevelse, så det er en god idé at formulere det sådan. Der er software, som kun findes til Windows, som er uundværligt, især hvis du beskæftiger dig med teknologi og videnskab. Ja, der findes også software, som kun er til Mac OS, men det er meget få applikationer, man ikke kan finde en ækvivalent til. Samme gælder omvendt.


Brugbart svar (0)

Svar #6
01. august 2019 af JeroSaac (Slettet)

Ja, d


Brugbart svar (0)

Svar #7
14. august 2019 af Alonely

Så længe du ikke har noget der vedrører spil eller game design, så burde en Mac være helt i orden.


Skriv et svar til: Mac til gym

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.