Dansk

Prudukt til projektarbejde

05. december 2019 af Oete - Niveau: 9. klasse
Hey folkenes
I næste uge har vores skole projekt uge og jeg er alene. Jeg aner stadigvæk ikke hvad mit produkt SKAL være. Mit emne er aktiv dødshjælp og nogle som ligger inde med nogle gode ideer?

Brugbart svar (1)

Svar #1
05. december 2019 af thelma333 (Slettet)

du kan lave en hjemmeside / blog, hvor du laver noget med argumenter for og imod aktiv dødshjælp

http://www.aktiv-doedshjaelp.dk/411105923

husk at dit produkt skal hænge sammen med din problemformulering

du kan også lave en præsentation i explain everything

https://skoletubeguide.dk/project/explain-everything/

Svar #2
05. december 2019 af Oete

Det var også hvad jeg selv havde tænkt, men kunne man ikke lave en slags folder og så komme med nogle argumenter for & imod? 

Min problemformulering: 

Skal man virkelig tage livet af et andet menneske, som lider og personen selv vil herfra? Jeg undrer mig også om hvorfor det faktisk er lovligt at have passiv dødshjælp? For mig er det vigtigt at ved denne opgave vil jeg også ville de positive og negative ting af sagen, og så vil jeg også komme med min mening. Hvilke etiske problemstillinger/udfordringer er der? Hvorfor ér de danske lovgivere/ politikere så splittede i spørgsmålet om aktiv dødshjælp?  


Brugbart svar (1)

Svar #3
06. december 2019 af thelma333 (Slettet)

en slags informationsfolder vil også være rigtig fin

Brugbart svar (1)

Svar #4
06. december 2019 af Stygotius

ad #2

Du skal nok begynde med at formulere dit spørgsmål på en anden og meget bedre måde så sproget ikke er så rodet og kaotisk som det er nu, og så man kan læse det.


Svar #5
06. december 2019 af Oete

Jeg kan ikke ændre min problemformuleringen nu, da den allerede er ubdeskrevet. Men hvad mener du med rodet?

Svar #6
07. december 2019 af Oete

Jeg er lige ved at tænke over hvad jeg kan skrive i sådan en folder. Har du nogle ideer evt?


Brugbart svar (0)

Svar #7
08. december 2019 af Stygotius

ad #2

Min problemformulering: 

Skal man virkelig tage livet af et andet menneske, som lider (og) når personen selv vil herfra? Jeg undrer mig også (om) over hvorfor det faktisk er lovligt at (have) give/yde passiv dødshjælp? For mig er det vigtigt at se både de positive og negative sider af en sag, og jeg vil gerne komme med min egen mening.ved denne opgave vil jeg også ville de positive og negative ting af sagen, og så vil jeg også komme med min mening. Hvilke etiske problemstillinger/udfordringer er der? Hvorfor ér de danske lovgivere/ politikere så splittet(de) i spørgsmålet om aktiv dødshjælp? 


Skriv et svar til: Prudukt til projektarbejde

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.