Religion

02 i eksamen religion øv

16. december 2019 af quote (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hvor er jeg bitter...

Jeg fik 02 i religion mundtlig eksamen og jeg forstår slet ikke hvordan det kunne gå SÅ galt. Jeg trak buddhisme som jeg troede jeg vidste noget om, men lærer og censor synes ikke spor om mine forklaringer. :(

Er bare nervøs fordi min andre karakterer er heller ikke mega gode, synes virkelig at det er svært at få høje karakterer i alt. Får normalt 7, 4, eller 10. Er bare så øv over at det trækker ned på ens gennemsnit. Jeg tager enkeltfag. At der ikke noget at gøre?! Man kan jo ikke engang tage fag om længere eller få 1,03 på ens snit hvis man starter uni efter to år. HVAD BLIVER DET NÆSTE. Er der nogle andre som har prøvet det samme eller bare er lidt utilfredse med skole systemet?


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. december 2019 af Larsdk4 (Slettet)

https://www.youtube.com/watch?v=l7s4yBFugsI&feature=emb_title


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. december 2019 af CSGCØ

Meget. 

Når det kommer til mundlige prøver, er det ikke kun hvad du siger der har betydning, men hvordan du levere din tale angående det trakte emne. 

Jeg, for eksempel, var forleden til mundtlig eksamination i biologi, og alt hvad jeg sagde var korrekt og jeg kunne besvare alle spørgsmål angående andet end det emne jeg havde trukket, men jeg fik aligevel kun 10, fordi jeg snakkede for hurtigt i starten grundet jeg var nervøst, og damn hvis det ikke gører mig sur. 

Jeg beklager at du fik 02 til din eksamen, hvis det er noget trøst, og hvis du også tager det på B, kan du altid komme igen og bevise for dig selv at du godt kan. 

Jeg ønsker dig held og lykke med fremtidige eksamer:). 


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. februar 2020 af KneeKreeKey

Kan være gymnasiel uddannelse ikke er vejen for dig. Hvis du kæmper med C niveau fag er der intet formål med at forsøge at videreuddanne sig. Har du overvejet teknisk skole, håndværker osv


Svar #4
27. februar 2020 af quote (Slettet)

øhh kneekneekrey, jeg overvejer da heller ikke uni fordi det virker ikke som noget for mig og overvejer en uddannelse som ikke kræver uni, men jeg kan da ligeså godt tage gym færdigt nu hvor jeg er i gang. Nogle gange kan man godt trække et uheldigt emne i ja selv et c-niveau fag.


Brugbart svar (0)

Svar #5
02. marts 2020 af mettemettemette

#2

Meget. 

Når det kommer til mundlige prøver, er det ikke kun hvad du siger der har betydning, men hvordan du levere din tale angående det trakte emne. 

Jeg, for eksempel, var forleden til mundtlig eksamination i biologi, og alt hvad jeg sagde var korrekt og jeg kunne besvare alle spørgsmål angående andet end det emne jeg havde trukket, men jeg fik aligevel kun 10, fordi jeg snakkede for hurtigt i starten grundet jeg var nervøst, og damn hvis det ikke gører mig sur. 


Jeg er helt enig. Jeg var til Billedkunst hvor min viden var til et 12-tal. Jeg var dog lidt nervøs så skulle lige samle mig, trække vejret dybt, tage lidt tid med et svar og tænke mig om = resulterede så i et 10-tal. Censor selv sagde bagefter "du var nervøs så det blev ikke til et 12-tal!"

Seriøst var jeg ligeglad, men det burde ikke være grund til at trække en karakter ned.


Brugbart svar (0)

Svar #6
02. marts 2020 af KneeKreeKey

Jeg fortrød selv at jeg tog min eksamen da jeg var ung og uambitiøs for dit gennemsnit vil hjemsøge dig resten af livet og kan aldrig ændres. Selvom jeg har fået 12 i suppleringsfag har jeg stort besvær med at komme ind på min drømmeuddanelse idag selvom jeg har et tilpast snit i suppleringsfagene samt massere af ekstra aktiviteter. Vent med at færdiggøre din uddannelse indtil du føler dig moden nok og motiveret. Find et mål og gå specifikt efter det der har din interesse

Brugbart svar (0)

Svar #7
01. juni 2023 af needhelppls

Der var ingen der svaret på spørsmålet, i endte jo bare med at snakke om hvordan i KUN fik 10 - like comon det mega godt, men prøv lige at lær personen noget i forhold til at tværer det ud i hovedet på dem...


Skriv et svar til: 02 i eksamen religion øv

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.