Matematik

Grafisk Ligning

23. april 2020 af Peter991 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hvordan skal spørgsmål a og b løses? 

Vedhæftet fil: mkjmkjmkjmk.PNG

Brugbart svar (1)

Svar #1
23. april 2020 af Eksperimentalfysikeren

Det fremgår ikke, hvad bilaget indeholder, men hvis det er den viste tegning, tegne du g(x) i koordinatsystemet. (Brug blyant så du kan viske ud). Linien og parablen har to skæringspunkter. Førstekoordinaterne til de to punkter er løsningerne.

Hvis bilaget ikke er tegningen, så tegn den af på kvadreret papir.

Svar #2
26. april 2020 af Peter991 (Slettet)

Det fremgår ikke, hvad bilaget indeholder, men hvis det er den viste tegning, tegne du g(x) i koordinatsystemet. (Brug blyant så du kan viske ud). Linien og parablen har to skæringspunkter. Førstekoordinaterne til de to punkter er løsningerne.

Hvis bilaget ikke er tegningen, så tegn den af på kvadreret papir.

jeg er lidt i tvivl om jeg har gjort det korrekt. jeg har tegnet -x som at den går x ud og x ned med hver kvadrat..den skal starte med y værdien som jeg har markeret med en cirkel

Vedhæftet fil:1954796.png

Brugbart svar (0)

Svar #3
26. april 2020 af Eksperimentalfysikeren

Du har talt galt. Det er ikke helt nemt med den måde tegningen er lavet på. Du har ramt punktet (-1,6) i stedet for (0,7). Akserne er tegnet, så de positive ender stikker ud fra kvadraterne. Det kan du bruge til at finde (0,0).

Svar #4
27. april 2020 af Peter991 (Slettet)

Du har talt galt. Det er ikke helt nemt med den måde tegningen er lavet på. Du har ramt punktet (-1,6) i stedet for (0,7). Akserne er tegnet, så de positive ender stikker ud fra kvadraterne. Det kan du bruge til at finde (0,0).

er der en der kan tegne skæringen korrekt?

Brugbart svar (0)

Svar #5
28. april 2020 af Eksperimentalfysikeren

Jeg kan godt forstå, at du har tegnet galt. Jeg har også aflæst galt.

Du har sat ring om (-1,7). Flyt punktet 1 til højre og tegn linien igen.

Skriv et svar til: Grafisk Ligning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.