Projektopgaven (9. kl.)

Projektopgave, sundhed og trivsel

13. juni 2020 af Idax123 (Slettet)
Hej alle

Vi har projektuge i næste uge, hvor vi har fået overemnet FN’s 17 verdensmål. Min gruppe og jeg har valgt at dykke ned i mål nr. 3 sundhed og trivsel, hvor vi vil snakke om mental sundhed. Vi har brug for hjælp til nogle spørgsmål, som gerne skulle have noget kød på. De kunne evt. starte sådan her: “hvordan kan det være at...”, “hvad er årsagen til...”, “hvorfor er...” osv. :)

Og hvis I har nogle forslag til et kreativt produkt, må I hellere end gerne skrive det til mig!

TAK PÅ FORHÅND!

Brugbart svar (2)

Svar #1
13. juni 2020 af jamenhalløjsa

Nogle spørgsmål kunne evt være:

Hvordan kan det være, at flere og flere bliver konstateret med angst i dag end for XXX år siden?

- Her kan I så komme ind på, at vi lever i et præstations-samfund, hvor man hele tiden skal præstere, og hvor der er meget fokus på hele tiden at score 12-taller. Derudover kan I også komme ind på, hvordan de sociale medier påvirker unge til at føle, at de skal fremstå på en bestemt måde for at være okay.

Hvordan har fokus på den mentale sundhed udviklet sig gennem de seneste XX antal år?

Kan selv huske da jeg lavede fremlæggelse i projektugen, at vi lavede det hele som et talkshow. Her var mig og min gruppe først værterne i showet, hvor vi præsenterede, showt og emnet. Dette ville så her være, at I skulle præsentere, at I 'i denne uge' havde fokus på FN's 17 verdensmål og i dag var nået til nr. 3 omhandlende sundhed og trivsel. 

Videre fra det fremlagde vi facts og undersøgelser, hvor vi skiftevis klædte os ud som eksperter, hvor vi blev interviewet eller debatterede mod hinandnen. Kan også huske, at vi filmede en film, hvor det så lignede, at vi i 'studiet' spurgte dem på filmen om spørgsmål som om det var live, selvom det var noget vi havde filmet på forhånd.

Kan huske, at det var et kæmpe hit hos min lærer, da det var en del anderledes end de andre mere normale/kedelige fremlæggelser, så vil helt klart forslå det som det kreative produkt, hvis I har tid og overskud til det.


Svar #2
14. juni 2020 af Idax123 (Slettet)

Tusind tak for svaret, kæmpe hjælp! Vi har også overvejet at fordybe os i, hvordan og hvorfor Covid-19 karantænen har haft en påvirkning på vores mentale sundhed. Hvis du eller andre har idéer til dette, må I meget gerne skrive :)

Skriv et svar til: Projektopgave, sundhed og trivsel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.