Studievalg og videregående studie

Hvilke karakterer på eksamensbeviset tæller i universitetet?

17. juli 2020 af mmianatalie

Hej,

Jeg er lidt i tvivl om om hvorvidt ens samlede snit er det der ses på ift søgning på en bachelor? Eller er det kun de enkelte fag der giver adgang til uddannelsen de tager i betragtning? Krydser fingre for det er den sidste mulighed..

Mvh Mia


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juli 2020 af Anders521

#0 Det afhænger vel af den bacheloruddannelse du gerne vil blive optaget på.


Svar #2
17. juli 2020 af mmianatalie

Altså jeg vil gerne søge ind på Psykologi bacheloren, som ligger på et snit på 10.7 og jeg har et på 8.5 men i de fag som man skal bruge på selve uddannelsen har jeg topkarakterer og derfor spørger jeg om det erdet eneste de tager i betragtning, da det ville gøre mine chancer eksponentielt større. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. juli 2020 af DrNielsen

Jeg tror det er et samlet karaktersnit :-) Jeg har ikke hørt om uddannelser hvor det kun er udvalgte fag der tæller med :-9


Svar #4
17. juli 2020 af mmianatalie

Ja okay, øv så:-( Jeg må nok læse lidt op på enkeltfag inden da så^_^ 


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. juli 2020 af EnStuderende

Hvis du søger kvote 2 mener jeg, det mest er de relevante fag, de kigger på. Men jeg er lidt rusten på den viden, da jeg nu skal til at starte kandidat.


Brugbart svar (0)

Svar #6
20. juli 2020 af gerthansen

Har du taget din sidste eksamen er dit snit låst. Dette betyder at hvis adganskravet ikke falder, vil enkeltfag ikke hjælpe noget i kvote 1.


Brugbart svar (0)

Svar #7
20. juli 2020 af Legendarycreature

Hvis du søger kvote 1 vil du blive vurderet på dit samlede snit (8,5) uanset hvilken uddannelse du søger. Søger du kvote 2 kan dine relevante fag og deres samlede karakter have indflydelse afhængig af uddannelsen.


Skriv et svar til: Hvilke karakterer på eksamensbeviset tæller i universitetet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.