Dansk

Reportage

25. oktober 2020 af Nicolinehh - Niveau: 9. klasse
Hej jeg skal skrive en reportage om en kirkegård i Vejle. Hvordan ville du starte den? Jeg sidder fast i hvordan jeg skal starte min reportage.

Brugbart svar (1)

Svar #1
25. oktober 2020 af Stygotius

Du kunne begynde  med en beskrivelse af kirkegården og hvor den er placeret, -ved kirken eller et stykke fra denne, -dens indretning og evt. særpræg. Er der en mur omkriing den ?  Hvordan er bevoksningen på den. Hvor gammel er den ?    ...og mange andre tng.


Svar #2
26. oktober 2020 af Nicolinehh

Okay så jeg kan starte med at skrive:
En tidlig efterårsmorgen,da solen endnu ikke var stået op. Kun en svag kvidrende fra de små fugle var det der sagde noget. Udover gruset under mine fødder. Gik jeg hen på kirkegården ved siden af kirken. Jeg gik forbi kirken og hen til kirkegården og kiggede rundt på alle de efterårets prægtige farver.

Brugbart svar (0)

Svar #3
26. oktober 2020 af Stygotius


En tidlig efterårsmorgen, da solen endnu ikke var stået op, gik jeg ind på kirkegården. Kun en svag kvidrende fra de små fugle var det der sagde noget(. U)udover gruset under mine fødder. (Gik j)Jeg hen (på kirkegården) ved siden af kirken. Jeg gik forbi (kirken og hen til kirkegården) den og kiggede rundt på alle (de) efterårets prægtige farver.

-Dette handler jo ikke så meget  om kirkegården.

I øvrigt er en "reportage" vel noget der beskriver en begivenhed, ikke et sted.

En reportage er noget  der skal få dem der ikke kender stedet til selv at opleve det ud fra din oplevelse.


 


Svar #4
26. oktober 2020 af Nicolinehh

Hvordan vil du beskrive en kirkegård?? I en reportage?

Svar #5
26. oktober 2020 af Nicolinehh

Hvad tænker du ellers jeg kan skrive om ??

Svar #6
26. oktober 2020 af Nicolinehh

Er der noget andet jeg kan vælge at skrive om som er beliggende i Vejle?

Brugbart svar (1)

Svar #7
26. oktober 2020 af Stygotius

Jeg er fra København og har  aldrig været  i Vejle.

Er der ikke et sanatorium i Vejle, -Vejlefjord ??


Skriv et svar til: Reportage

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.