Projektopgaven (9. kl.)

Ligestilling

10. november 2020 af ChrisPecock

Vi skal bruge svar som gruppe på, hvorfor ligestillng er et kæmpe problem?

Hvad er det helt store problem?


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. november 2020 af Moderatoren

Hvad mener I helt præcist? Hvad har I gjort for at finde svar på spørgsmålet? Og hvorfor har I egentlig stillet spørgsmålet?


Svar #2
10. november 2020 af ChrisPecock

Vi har fået overemnet ''Konflikt'' og vi har valgt underemnet ''Ligestilling.'' Vi skal nu lave en problemfomulering og vi ved godt, hvad vi skal skrive om, men vi kender ikke svaret på det. 

Vi ved godt det er et problem, at kvinder får mindre i løn, men hvorfor er det, det? Man kan jo ikke bare sige, at det er et problem uden at finde svaret, hvis du forstår?

Ikke fordi vi vil lyde sexistike, fordi vi ved godt at er et problem, vi vil bare gerne vide konkret,  hvorfor det er et problem


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. november 2020 af mathon

Det er et problem, at der
                                                     fagretligt er ligestilling mellem kønnene
                                                     i hverdagspraksis ikke er ligestilling mellem kønnene.

Hvad kan årsagen/-erne være?


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. november 2020 af Moderatoren

Jeg synes, at I skal tænke lidt over det – og jo mere, at I arbejder med emnet jo mere lærer I nok om det. Og så kan I garanteret på et tidspunkt se det fornuftige i ligestilling :)


Svar #5
10. november 2020 af ChrisPecock

Jeg ser 100% det fornuftige i ligestiilling, og jeg er 100% enig i at vi mangler det. Men vores lære vil gerne vide, hvad problemet sådan rigtigt er. Jeg tror nemlig du misforstod mig ; (


Brugbart svar (0)

Svar #6
10. november 2020 af Moderatoren

Problemet er nok, hvis der ikke er ligestilling. Hvordan vil det være?


Svar #7
10. november 2020 af ChrisPecock

Jamen, vi siger jo at der er ligestilling lige nu, men  alligevel er kvinder nedsat i løn og andre ting.

Og drenge oplever sexistiske lære, der giver piger bedre karektere


Brugbart svar (0)

Svar #8
10. november 2020 af Moderatoren

Okay – og er det ikke et problem? :)


Brugbart svar (0)

Svar #9
10. november 2020 af Moderatoren

Prøv at læse om ligestilling her: https://www.verdensmaal.org/5-ligestilling-mellem-koennene

Og det er helt fint, at I også finder eksempler hvor drenge/mænd ikke har samme rettiigheder som piger/kvinder


Svar #10
10. november 2020 af ChrisPecock

Jo det er det, det er et kæmpe  problem. MEN vore lære spørger, hvorfor det er et problem, man kan jo ikke bare sige, det er et problem fordi det er et  problem, man skal komme med et konkret svar...


Brugbart svar (0)

Svar #11
10. november 2020 af Moderatoren

Prøv at tænke refærdighed ind i det. Er det refærdigt at behandle mennesker forskelligt kun på baggrund af deres køn?


Brugbart svar (0)

Svar #12
10. november 2020 af Justitia

Måske er piger generelt bare mere flittige end drenge, hvilket resulterer i bedre karakterer?

Det har sgu ikke noget at gøre med sexisme, at lærere giver drenge karakterer, som afspejler deres præstation(er) i skolen og disse tilfældigvis er lavere end de karakterer, som det modsatte køn modtager. 


Brugbart svar (0)

Svar #13
10. november 2020 af Justitia

https://www.ft.dk/samling/20042/redegoerelse/r2/153845.pdf

God læsning.


Svar #14
10. november 2020 af ChrisPecock

Justitia så har du ikke været i skole længe... Selv i corona tiden gik nogle af pigerne op i karekter, for seriøst at lave ingenting. Især i faget engelsk, så jo der er sexisme i skolen : )

Fordi man kan sagtens se, om pigerne laver mere eller bedre, men det er ikke tilfældet her.


Brugbart svar (0)

Svar #15
10. november 2020 af Justitia

Det godt du.


Svar #16
10. november 2020 af ChrisPecock

Undskyld, hvis jeg har chinakeret dig :()


Brugbart svar (0)

Svar #17
10. november 2020 af Justitia

Det burde du selv vide? Jeg har blot medlidenhed med dig.


Brugbart svar (0)

Svar #18
10. november 2020 af Justitia

Hvis du staver bare halvt så dårligt på engelsk, som du gør på dansk, så kan jeg godt forstå, at du får lave karakterer. 


Svar #19
10. november 2020 af ChrisPecock

Holy shit, der er vist en, der har tiden på månedden : ), du burde seriøst slette din profil :)

Og jeg er drengen i klasen der faktisk får 12 i engelsk, så venligst hold din kæft næste gang, din feminist.


Brugbart svar (0)

Svar #20
10. november 2020 af Justitia

Er du ordblind?


Forrige 1 2 Næste

Der er 35 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.