IT

Gentage en kommando skrevet på inputlinjen i Geogebra 6

15. december 2020 af StoreNord - Niveau: 9. klasse

Jeg ønsker at at gentage en kommando skrevet på inputlinjen.

På min Geogebra 5 bruger jeg "pil op".

Men den kan jeg ikke bruge i Geogebra 6.

Er der en hotkey for det, eller er der en knap at trykke på?


Svar #1
22. december 2020 af StoreNord

Jeg spurgte også lige i Geogebra Hangouts på Facebook og fik hurtigt svaret:
Bo Kristensen svarede:
"Er der ikke en kopier-mulighed i de tre prikker ved siden af et udtryk i algebravinduet?"

Og jo, dèt var løsningen.
 


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. december 2020 af ringstedLC

Det lyder til at være nemmere i 5'eren. Men på den anden side; det var vel også ved en tilfældighed, da vi opdagede "pil-op funktionen" i den.

Er du ellers tilfreds med 6'eren?

Du skriver bruger; kan man have begge versioner på samme PC?


Svar #3
22. december 2020 af StoreNord

Skoleeleverne har det forhåbentlig nemmere, fordi læreren kan fortælle dem det. 
Men for andre kan det være "op ad bakke". Så er det godt at have et sted at spørge.
Jeg synes 5-eren er pænest og jeg savner ikke noget i den. Men jeg er vel nødt til at lære begge to.
I 6-eren savner jeg en total liste over alle de objekter, man kan lave (Geometri, 3D, Flytninger, Vektor ....).
I den 6-er, jeg har installeret på Ubuntu Linux 20.20, kan jeg tilsyneladende ikke få 3D view. Men jeg må nok prøve at finde en anden.
Men kan sagtens have både 5-eren og 6-eren på samme PC; de ser bare ens ud, men man kan jo bare rette teksten på genvejen. Men når man så starter den ved at dobbeltklikke på en .ggb-fil man har lavet tidligere, ved man bare ikke hvilken Geogebra-version, den blir vist med.
 


Brugbart svar (0)

Svar #4
22. december 2020 af ringstedLC

Tak, - tror jeg indtil videre beholder den "go' gamle".

To programmer: Jeg synes bare at kunne huske, at ens vanlige GG nu og da opdaterede sig selv. Min er begyndt at komme med en "advarsel" og en opfordring til at hente en ny version ved opstart, hvilket jeg så fortryder, hvorefter den starter. Derfor interessen.


Svar #5
22. december 2020 af StoreNord

Jeg troede ellers, du netop bruger 6-eren. Dine billeder viset kun viewet, mens jeg altid tager Algebra-panelet med. Derfor er dine så "nøgne", at jeg synes de er grimme.    :-)

Men når du ikke kan hjælpe mig med 6-eren, er det jo godt, at jeg har fundet Geogebra Hangouts.

Min Ubuntu sørger for opdatering af Geogebra, det gør Windows ikke.


Brugbart svar (1)

Svar #6
22. december 2020 af ringstedLC

De skal være "nøgne", hvis du spørger mig. Og så kan vi jo også nemt se, hvis der er hvis.

Jeg bruger bare >Ctrl+shift+u<, der direkte eksporterer det aktive GG vindue som et billede.

Håber at du og dine må få en Glædelig Jul og passer på Jer selv - ringstedLC.


Skriv et svar til: Gentage en kommando skrevet på inputlinjen i Geogebra 6

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.