Dansk

Hjælp mig please

19. januar 2021 af sarahjenssen - Niveau: 10. klasse
Hej allesammen

Nogen som kan hjælpe med at rette min opgave eller skrive videre på den, jeg er helt Tom for ideer. Det er et eventyr som jeg selv har skrevet. Det er en aflevering for i dag.

( Der var engang en fattig ung mand ved navn Hans, der boede sammen med sine to ældre søstre, Greth og Margaret. De boede i et meget lille hus med køkken og to værelser. Hans måtte udføre alle husarbejderne i huset, han skulle rense, vaske og lave mad, men søstrene havde intet at gøre, så de gik til byen uden ham og efterlod ham hjemme for at arbejde. Hans er en sød, sød fyr, der aldrig siger nej til noget, når hans kones søstre siger, at han skal gøre det og det. En dag en morgen annoncerede kongen en artikel om, at hvis du vil gifte dig med prinsessen, skal du gennemgå tre oplevelser, og du skal gennemgå dem for at få lov til at gifte sig med prinsessen (Asta). Den første mission er at gå i skoven og finde en nøgle. Når du finder nøglen, skal du gå videre til næste mission, som er den anden opgave. Opgave 2 inkluderer at finde kisten, og din nøgle tilhører kisten, og i denne kiste er der et bogstav, der angiver, hvad der er nødvendigt for at gennemføre de tre forsøg. Den sidste opgave er at finde en ring, som prinsesse Asta skal have på.)

Håber i kan hjælpe mig
På forhånd tak

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. januar 2021 af Moderatoren

Du kan beskrive, hvordan det går for Hans at gennemgå de 3 oplevelser – eller mener du udfordringer?


Svar #2
19. januar 2021 af sarahjenssen

Hej Jeppe101

Min lære har skrevet de punkter eventyret skal handle om.



Hovedpersonen er en ung mand med 2 søstre. De kommer fra en fattig familie.
Der skal være en skov med i jeres eventyr
Der skal være dyr med
Der skal være 1 hjælper og 2 onde
Den unge mand skal gå igennem 3 prøvelser
Sætningen ”Kongen meddeler…..” skal indgå i jeres eventyr.

Brugbart svar (0)

Svar #3
19. januar 2021 af Moderatoren

Ok, prøvelser. Du kan skrive, hvordan Hans kommer gennem de 3 prøvelser. 


Svar #4
19. januar 2021 af sarahjenssen

Skal skrive det efter jeg har skrevet det jeg lige nu eller skal jeg slette noget. Vil være sød at fortælle mig hvor jeg skal skrive det henne i teksten

Brugbart svar (0)

Svar #5
19. januar 2021 af Moderatoren

Det er vist fint at skrive efter kongens meddelse.


Svar #6
19. januar 2021 af sarahjenssen

Ok. Tak for hjælpen

Skriv et svar til: Hjælp mig please

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.