Matematik

tidevandet

04. februar 2021 af bln91 - Niveau: B-niveau

jeg har nemlig bruger for hjælp -

step by step . i opgaven b, c og d. 

har bruger flere timer på at finder udregning og formlen til udregning . men det lykkes ikke . 

derfor jeg håber på der nogen kan hjælp mig med igennem opgaven . og få mere overblikke over udregning . jeg har ved hæfte filen . 

mvh binh loc

Vedhæftet fil: opgaven 8.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
04. februar 2021 af peter lind

b) der spørges om hvad den største vanddybde er ikke om hvornår. Den største vanddybde er når sin( ) = 1

c) Funktionen er periodisk så det er simpelthen perioden. se formel 96 side 19 i din formelsamling

d) f'(13)

Svar #2
05. februar 2021 af bln91

men hvordan kan jeg løser den ?

Svar #3

..

Svar #4

jeg har løse opgaven b og c 

lige dumme spørgesmål . hvad betydning for 0,51t forhold til grafen eller funktioner. ?

kan du se om det er rigtigt ?

Vedhæftet fil:Udklip.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #5
05. februar 2021 af mathon

\small \begin{array}{llllll} \textbf{c)}\\& \textup{Perioden er:}&T=\frac{2\pi}{0.51}=12.32\quad(\textup{timer})&\textup{i overensstemmelse med, hvad du kan}\\&&& \textup{kan afl\ae se p\aa \ grafen.}\\\\ \textbf{d)}\\& \textup{Vanddybdehastighed:}&v(t)=\frac{\mathrm{d} f}{\mathrm{d} t}=2.448\cdot \cos(0.51t-1.3)\\\\& \textup{Vanddybdehastighed}\\& \textup{kl }13\textup{:}&v(13) \end{array}

Skriv et svar til: tidevandet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.