Samfundsfag

Jeg har et par spørgsmål som jeg godt kan bruge et par svar til :)

22. marts 2021 af Malt5322 - Niveau: 9. klasse

1. Nævn navne og foreninger, som bestemmer noget i aalborg kommune.

2. Hvordan kan du selv få indflydelse på, hvad der kan ske i din kommune?


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. marts 2021 af Moderatoren

Undskyld, at jeg spørger, men er det ikke nogle spørgsmål, som du selv skal svare på? Hvad kan du bruges andres svar til? 


Svar #2
22. marts 2021 af Malt5322

Hej Jeppe, det er et par spørgsmål vores lære har givet ud og sagt vi skulle få nogle svar på fra nogle folk, og nu hvor der er corona pandemi kan vi ikke gå rundt og spørge folk. Så det var derfor jeg spurgte herinde :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. marts 2021 af Moderatoren

Okay.. – lidt en besynderlig opgave, som din lærer har givet.

Kan du komme med et eksempel på et svar? Jeg er nemlig ikke sikker på, at jeg forstår spørgsmålene.


Svar #4
22. marts 2021 af Malt5322

Altså ved det første spørgsmål har jeg fået et svar fra en af mine venner, han svarede at der var 31 personer i aalborg byråd og at de bestemmer og så nævnte han tre foreskellige foreninger, han nævnte idrætsforeingen, miljøforeningen og teaterforeingen. Og det andet spørgsmål har jeg ikke fået svar på endnu.


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. marts 2021 af Moderatoren

Okay, så hvis man er med i byrådet eller i en af de foreninger, så kan man få indflydelse?


Skriv et svar til: Jeg har et par spørgsmål som jeg godt kan bruge et par svar til :)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.