Dansk

Fodnote

06. april 2021 af EmilJensen11 - Niveau: A-niveau

Hej, havde lige et spørgsmål omrking fodnote. Skal man sætte en fodnote ind når en afsnit er færdig, eller skal man tilføje dem hver gang man får viden. Det skal siges, at det er fra den samme kilde. Skal jeg så sige hver gang jeg finder noget nyt viden at det er fra den side, eller må jeg gerne afsnittet af med det?


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. april 2021 af Stygotius

Det havde nok vært nemmere at svare på dette hvis du havde givet et eksempel. 


Svar #2
06. april 2021 af EmilJensen11

Lad os sige jeg skriver om Giddens teori:

Du vækkes måske af en kinesisk mobiltelefon, dine forældre kører japansk bil på benzin fra et kuwaitisk firma eller holder ferie i Thailand. Du spiser italiensk pasta eller er på Messenger med din veninde, som er au-pair i USA. Globaliseringen påvirker dig i alle døgnets vågne timer.

Personer, penge, varer, ideer og livsstile osv. flyttes rundt på kloden på en helt anden måde end tidligere. Overalt i verden eksisterer et netværk af informationskanaler (TV, mobiltelefoner, internet osv.), der gør det muligt for dig, at kommunikere uafhængigt af tid og sted. Det betyder ikke noget, om du er i det samme rum, som den du kommunikerer med.

I dette eksemepel må jeg så nøjes med en enkelt fodnote til sidst i afsnittet, fordi det er fra den samme kilde, eller nej?


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. april 2021 af Stygotius

-En fodnote til/om hvad ?


Svar #4
06. april 2021 af EmilJensen11

jeg har fundet dette i en bog hvor jeg har omskrevet det. Skal der fodnote?


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. april 2021 af Stygotius

Det kan man ikke svare på når du ikke fortæller hvad emnet er.


Brugbart svar (0)

Svar #6
06. april 2021 af ole222

Makker det er ja/nej spørgsmål. Hvad mener du? Skal redegøre for giddens teori


Skriv et svar til: Fodnote

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.