Engelsk

3 sætninger - 1 fejl i hver.

19. april 2021 af Gabri1322 - Niveau: A-niveau

Hej, 

Jeg har tre sætninger, der hver indeholder en fejl. I nogen af dem kan jeg simpelthen ikke finde fejlen, og i andre ved jeg ikke hvordan jeg skal ændre på den. En forklaring er meget velkommen. 

Sætning 1:   The young refugee only wants to forget the bad he has experienced in Cuba. 

Sætning 2:   In the speech are a lot of different subjects taken up. 

Jeg kan godt se fejlen i denne sætning, men er usikker på om jeg bare skal ændre på placeringen af ordene eller inkludere "there".

Sætning 3:  The story is about that love is not the same for everybody. 

Jeg kan igen se fejlen, men er usikker på hvordan jeg skal ændre den. Lige nu tænker jeg: The story is about the fact that love is not the same for everybody. Dog er jeg overhovedet ikke sikker. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. april 2021 af Stygotius

Sætning 1: Engelske adjektiver kan ikke (med et par udtagelser) bruges substantivisk i ental uden et substantivisk såkaldt "støtteord".

Sætning 2: Du skal tænke over ord-/ledstillingen i en almindelig engelsk sætning.

Sætning 3: På engelsk kan en præposition ikke (med enkelte undtagelser) styre en  ledsætning. Løsning: Indsættelse af f.eks. ordene "the fact


Skriv et svar til: 3 sætninger - 1 fejl i hver.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.