Studievalg og videregående studie

Hjælp til videregående uddannelse

27. juni 2021 af ull2002

Jeg aner ikke hvad jeg skal vælge. Jeg har nogle ideer til, hvad der kan være interessant, men tanken om, at det, jeg vælger, vil have en enorm indflydelse på min fremtid gør mig nysgerrig og presset. På min fars side har jeg læge, fysik og matematik lærer, min far bl.a kort uddanet som økonom. Jeg valgte hhx, fordi jeg tænkte, at økonomi var lettere at forstå end naturvidenskab. Men jeg var også interesseret i naturvidenskab. Jeg tror, ??jeg vælger enten økonomi, psykologi eller måske medicin. Jeg vægter personligt selv på psykologi på eget initiativ, fordi jeg har brugt meget af min fritid uden virkelig at tænke over det på at undersøge, læse bøger, se videoer på youtube om emnet. Men nogle gange foretrækker jeg økonomi frem for psykologi eller måske medicin, fordi jeg altid har set mig selv som forretningsmand, men jeg tror stadig, at jeg er vokset lidt fra det, fordi det mest handler om profit for sin side, og jeg generelt tænker mere på, hvordan man bedst bidrager uden det økonomiske aspekt.


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. juni 2021 af peter lind

Ud fra det du skriver vil jeg vælge psykologi, da det ser ud til at interessere dig mest. Ineressen er det der tæller mest og ikke økonomien. Det er ikke sjovt at sidde med en uddannelse, som ikke passer til dig, selvom du tjener mange penge.

Jeg har selv studeret i min  fritid i folkskolen og jeg har aldrig været i tvivl om, had jeg ville vælge og heller aldrig fortrudt mit valg.

Det er simpelthen lysten, der driver værket


Skriv et svar til: Hjælp til videregående uddannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.