Generelt

Terminsprøve og afgangseksamen

09. august 2021 af Curiosity4life
Hej,
Jeg er lige startet i 9. Klasse. Jeg er en smule nervøs for terminsprøven i januar og afgangseksamenen. Da jeg ikke har nogen at spørge til råds (min storebror havde ikke haft nogen af delene pga corona og mine andre venner havde det i en formildet version), vil jeg bare spørge de kloge hoveder herinde om tips og tricks til terminsprøven og eksamenen.

I må også meget gerne fortælle mig om jeres oplevelser, gerne realistisk så jeg ikke får falske forhåbninger.

Tusind tak på forhånd!

Brugbart svar (1)

Svar #1
09. august 2021 af Quarr



Her er et link hvor du kan finde FP 9 prøver fra tidligere afgangseksamener

https://studie.one/

Til prøven uden hjælpemidler:

Tricket som jeg brugte var at jeg kunne genkende en stor del i prøven som var i de tidligere afgangsprøver som jeg havde lavet, dog ændrer emnerne fra opgave til opgave sig.

Til prøven med hjælpemidler:
Start med at lave de to første spørgsmål, i hver opgave da de er de nemmeste. Alle besvarende spørgsmål vil give det samme antal point. Da jeg fik lavet de to første spørgsmål i hver opgave, dæmpede det min nervøsitet, jeg sad med et stykke tid.

Via linket ovenover kan du også finde tidligere FP 9 prøver, med hjælpemidler.

Tip: Lav opgaverne hvor det har med en figurfølge, talfølge og regneopskrift at gøre med. Den type opgave vil garanteret dukke op. Få styr på det, altså fremgangsmåden. Til sidst vil du se at nogen af spørgsmålene vil ligne hinanden. Indenfor denne opgave vil følgende emner indgå indtil videre: Geometri, regneregler(parentesregler), algebra, funktioner og ligninger. Der er også flere opgaver hvor du nok skal finde noget hvor spørgsmålene ligner hinanden hvis man kan sige det sådan.
(Efter de letteste er lavet så kan du begynde på den her type opgave)
Kan godt give dig flere tips, hvis du vil have.

Held og lykke. Du skal nok klare den! :D Tro på dig selv! :)
- - -

Ja

 


Brugbart svar (1)

Svar #2
09. august 2021 af ringstedLC

Det gør slet ikke noget. Vi er jo gerne lidt spændte på noget nyt og måske lidt ekstra, når det nye er en terminsprøve eller eksamen. Sådan skal det være; afgangseksamen er og skal være noget andet end fx en ganske almindelig gymnastiktime.

Du skal bare klø på som du plejer og så er jeg sikker på at Jeres lærer i god tid inden, nok skal forklare og svare på spørgsmål om begge dele.


Brugbart svar (2)

Svar #3
09. august 2021 af Madsb1999

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #4
09. august 2021 af Soeffi

Slettet

Svar #5
10. august 2021 af Curiosity4life

Både rådene og de opmuntrende ord hjalp med nervøsiteten. Tusind tak!


Svar #6
10. august 2021 af Curiosity4life

Men hvorfor er to af svarene blevet slettet?


Brugbart svar (1)

Svar #7
10. august 2021 af ringstedLC

#3 foreslog så vidt jeg husker, at du "bare" skulle gøre som ham og snyde dig igennem eksamen. Dét skal du selvfølgelig ikke.

#4 spurgte om, hvordan han havde gjort det. Det burde jo i teorien ikke kunne lade sig gøre.

Jeg tror, at #3 -, og derfor #4, er blevet slettet for ikke at give #3 en anledning til at svare.


Svar #8
11. august 2021 af Curiosity4life

#7

#3 foreslog så vidt jeg husker, at du "bare" skulle gøre som ham og snyde dig igennem eksamen. Dét skal du selvfølgelig ikke.

#4 spurgte om, hvordan han havde gjort det. Det burde jo i teorien ikke kunne lade sig gøre.

Jeg tror, at #3 -, og derfor #4, er blevet slettet for ikke at give #3 en anledning til at svare.


Ahhh, selvfølgelig XD


Skriv et svar til: Terminsprøve og afgangseksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.