Dansk

Standpunktskarakterer

01. december 2021 af Annicca (Slettet) - Niveau: 10. klasse
Det er sådan, at jeg i går modtog mine 1. standpunktkaraterer i hhv. dansk, matematik, engelsk samt historie.
I dansk ligger jeg super tilfredsstillende- både for mig selv, men også min lærer, DOG er der boget, jeg virkelig godt kunne tænke mig at ændre lidt på, og det er “ mundtlig dansk”, hvor jeg fik et 7-tal, som jeg ikke er SÅ sønderlig glad for, da jeg selv mener, jeg sagtens kan snige mig op på et 10-tal. Jeg er en af de meget generaler piger i klassen, der helst undgår at sige for meget ( ment med, at jeg ikke siger noget, før min lærer spørger ind / nærmest tvinger det ud ad mig)- jeg er ikke spor stolt af det, men jeg er simpelhen SÅ angst ( har også angst som diagnose btw.).
Er der nogen, der evt. har et tip eller to til, hvordan jeg kan trække mit 7- tal op til et 10-tal ? Er den eneste måde virkelig, blot at sige noget i timerne, eller er der mere i det ?

Kh 10. kl. pige.

Brugbart svar (1)

Svar #1
01. december 2021 af MandenMedMangeHatte

Hvis man ved hvad man taler om er der ingen grund til at blive nervøs.

Ved du hvad du taler i dansk, eller lader du som om du gør?


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. december 2021 af Moderatoren

#0 

Spørg din lærer – det er din lærer, som har givet dig 7 og ved, hvad du skal gøre for at få 10.


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. december 2021 af PeterValberg

7 er da en rigitg god karakter .... 

Den eneste måde, hvorpå du kan bedre din standpunktskarakter,
i mundtlige fag, er ved at deltage aktivt i undervisningen, - altså sige noget
og byde ind med en kommentar/betragning mm. også når din lærer ikke lige
netop spørger dig direkte .....

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. december 2021 af ChristofferTJ

Tal med din lærer om det, og fortæl dem om din angst og hvorfor du ikke siger så meget selv om du ved det. Spørg dem hvordan du kan rykke op, hvis du har en god lærer vil de prøve at finde en løsning eller i hvert fald tage det i betragtning når de sætter standpunktskarakter.


Skriv et svar til: Standpunktskarakterer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.