Dansk

Titel på glemt gysernovelle?

04. januar 2022 af Marina7 - Niveau: B-niveau
Hejsa:)


Jeg leder efter titlen på en gysernovelle, jeg engang læste som barn men senere glemte hvad dens titel var.. jeg håber, at nogle af jer ved hvad den hedder, for har ledt længe nu..;D

Kort sagt handler den om en dreng, hvis navn jeg ikke kan huske, som vist bliver drillet af en anden dreng der hedder Daniel. (Tror jeg) Hovedpersonen har også en lillebror der hedder Dan. På et tidspunkt i novellen finder Hovedpersonen en slags “ønskebrønd”, hvor ens ønsker kan gå i opfyldelse hvis man blot smider en krone derned. Hovedpersonen har dog kun en halvtreds øre, så den smider han ned i brønden, mens han ønsker at Daniel, hans mobber, dør. Hans ønske går i opfyldelse - meeen det er så lillebroren, Dan, der dør istedet. Det skyldes at hovedpersonen kun gav en halvtredsøre, ergo halvdelen af en krone, og derfor er det ikke Daniel der dør men Dan, altså halvdelen af navnet “Daniel”

Håber min elendige beskrivelse gav mening og nogen af jer ved hvad den hedder xd. Var ret vild med den, da jeg læste den første gang, husker jeg

Brugbart svar (0)

Svar #1
04. januar 2022 af ringstedLC

Prøv at spørge på dit bibliotek.


Brugbart svar (2)

Svar #2
04. januar 2022 af Sveppalyf

Mon det kan være "En krone for et ønske" fra bogen "Fra den mørke side" af Kenneth Bøgh Andersen?

http://www.kennethboeghandersen.dk/fra-den-moerke-side-resume/


Svar #3
04. januar 2022 af Marina7

Jaaa det er det! Mange mange tak!!

Skriv et svar til: Titel på glemt gysernovelle?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.