Studievalg og videregående studie

Årsprøvekarakter - Hvordan tæller den?

26. februar 2022 af IDrinkMilk

Hej alle!
Jeg står i den situtation, at jeg har taget Matematik B. Jeg dumpede årskarakteren, men bestod eksamen. Sammenlagt var det dog ikke over 02, og derfor dumpede jeg matematik B.


Til min vidergående uddannelse skal jeg bruge Matematik C, og her kan jeg se at jeg har fået 02 i samlet årskarakter. Jeg kan dog også se, at jeg er dumpet en årsprøvekarakter (00). Derfor vil mit gymnasie ikke skrive under på, at jeg har bestået matematik C.

Er der noget jeg kan gøre, udover at læse Matematik på C niveau igen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. februar 2022 af ringstedLC

#0

Sammenlagt var det dog ikke over 02, og derfor dumpede jeg matematik B.

02 er bestået, men nevermind; du valgte mat. på niveau B og har ikke bestået faget. Det medfører, at du faktisk ikke er student i faget matematik.

Se på uddannelsens hjemmeside om der en "smutvej" (optagelsesprøve el. lign.) eller send en mail til deres kontaktadresse.


Svar #2
26. februar 2022 af IDrinkMilk

f


Svar #3
26. februar 2022 af IDrinkMilk

#1
#0

Sammenlagt var det dog ikke over 02, og derfor dumpede jeg matematik B.

02 er bestået, men nevermind; du valgte mat. på niveau B og har ikke bestået faget. Det medfører, at du faktisk ikke er student i faget matematik.

Se på uddannelsens hjemmeside om der en "smutvej" (optagelsesprøve el. lign.) eller send en mail til deres kontaktadresse.

Hej!

Tak for svar.

Okay. Dette er også tilfældet, hvis jeg har 02 i årskarakter i Matematik C? (Og uddannelsen kun skal bruge Matematik C?)

Jeg har nemlig fået 2 i årskarakter 1 år (1g). Men dumpet en intern prøve, hvorved gymnasiet ikke vil udskrive at jeg har matematik C.


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. februar 2022 af SeniorMuhkkel

#3
#1
#0

Sammenlagt var det dog ikke over 02, og derfor dumpede jeg matematik B.

02 er bestået, men nevermind; du valgte mat. på niveau B og har ikke bestået faget. Det medfører, at du faktisk ikke er student i faget matematik.

Se på uddannelsens hjemmeside om der en "smutvej" (optagelsesprøve el. lign.) eller send en mail til deres kontaktadresse.

Hej!

Tak for svar.

Okay. Dette er også tilfældet, hvis jeg har 02 i årskarakter i Matematik C? (Og uddannelsen kun skal bruge Matematik C?)

Jeg har nemlig fået 2 i årskarakter 1 år (1g). Men dumpet en intern prøve, hvorved gymnasiet ikke vil udskrive at jeg har matematik C.

Hvis dit Mat C var en eksame vil dit gennemsnit af faget blive tælt i hvad du har fået i årskarekter og eksamens karekter. Så hvis du fik 02 i din eksame og dumpede prøven ligger du på under 02 og har ikke bestået Mat. 


Skriv et svar til: Årsprøvekarakter - Hvordan tæller den?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.