Kommentarer til Studieportalen.dk

Moderatorer

23. marts 2022 af Stygotius (Slettet)

Lad os lige slå fast en gang for alle:  Studieportalen  er ikke et forum for en fri og åben debat .

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. marts 2022 af hillstrøm

hvad er det, som vi ikke må diskutere? og for hvem?

Svar #2

De såkaldte  "moderatorer" vil så gerne blokere indlæg de rent privat ikke selv bryder sig om.

F..eks. må folkeskolelærere ikke kritiseres, og spørgere der vil have hjælp og beder om at få rettet en håbløs tekst, må ikke fa at vide at den virkelig er håbløs.

Brugbart svar (0)

Svar #3
23. marts 2022 af Moderatoren

Ja, sådan er reglerne. I snart 15 år har vi prøvet at forklare dig dem. 

Betingelser for brug af Lektieforum på Studieportalen.dk

Hvis du gerne vil debattere, hvor dumme folkeskolelærere er, så gør det. Det har du ikke gjort. Eller skriv et debatindlæg til folkeskolen.dk

Svar #4

Nå, -må  folkeskolelærere ikke kritiseres ?  WOW.

Det er nok ikke heeelt i overensstemmelse med folkeskolens formålsparagraf.

Brugbart svar (0)

Svar #5
23. marts 2022 af hillstrøm

"De såkaldte  "moderatorer" vil så gerne blokere indlæg de rent privat ikke selv bryder sig om.

F..eks. må folkeskolelærere ikke kritiseres, og spørgere der vil have hjælp og beder om at få rettet en håbløs tekst, må ikke fa at vide at den virkelig er håbløs."

tja, sådan som jeg forstår dette site, så fungerer det sådan, at de, der har brug for hjælp, de spørger efter den, og de af os, som rent faktisk er interesserede i at hjælpe, så gør det

mig bekendt hjælper det ingen at blive kaldt håbløs - uanset om du mener, at det er berettiget eller ej - i øvrigt mener jeg, at her er din personlige mening temmelig irrellevant 

det står dig fx helt frit for at undlade med at hjælpe, hvis du finder spørgeren håbløs eller dum - men vær dog lige lidt ordentlig og hav pli nok til at holde den mening for dig selv

og hvordan er det lige, at folkeskolelærerne kommer ind i ligningen??? - de "stakkels" elever, som beder om hjælp, skal vel ikke stå til ansvar for, at deres lærere, efter din mening, er håbløse - det virker skudt helt forbi skiven i dette forum

gør som jeppe101 foreslår - skriv et debatindlæg - der skulle være steder nok at publicere sine udgydelser - fx skulle facebook være et udemærket sted - her er det tilsyneladende helt legalt sådan, "at kaste op ned i tastaturet"

hjælp eller lad være - alt andet er faktisk temmeligt trættende

Brugbart svar (0)

Svar #6
23. marts 2022 af Justitia

https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=2028030

Folkeskolelærere er fredet inde på Studieportalen.

Jeg ser til tider folkeskoleelever få nogle vanvittige spørgsmål fra deres undervisere,... Spørgsmål som, jeg tror, underviserme ikke selv kan besvare udførligt... Ovenstående link er et godt eksempel herpå - ligesom linket også undersøtter Stygotius' påstand om folkeskolelærerenes fredning.

Brugbart svar (0)

Svar #7
23. marts 2022 af Justitia

De facto er folkeskolelærere sikret mod kritik på Studieportalen.

Svar #8

ad #6,7

Ja, det er rigtigt og desværre typisk for Studieportalens børnehavelærere.

Man må desværre fastslå at Danmarks folkeskolelærere i sprogfagene, -dansk, tysk engelsk, fransk, latin (hvilket er det jeg kender mest til) er katastrofalt ringe, dvs. direkte ukvalificerede til deres arbejde. De ved INTET om sprog. Man har længe svigtet hele generationer af elever og ladet dem sejle deres egen sø i uvidenhedens mudderpøl, -sprogligt talt. Det kan der gives talrige eksempler på.

Brugen af ordet "bjørnetjeneste" er et. Den skyldes simpelthen at lærerne (af nogle  kaldt "skolelærerne") aldrig har hørt om La Fontaine og ikke selv har kendt fablen bag ordet og derfor ikke har kunnet give den  videre.

Den danske regering har i årevis talt om at vi skal have verdens bedste folkeskole, HA. Man ved ikke om man skal le eller græde i fortvivlelse. De (politikerne)  burde alle sendes på en måneds tvungen studietur til Finland  ......på statens regning.

Svar #9

ad #5

Man troede i sin naivitet at enhver var glad for al den hjælp de kunne få så de kunne forbedre deres præstationer.

Jeg finder det ret vildt at man skal kalde en ubrugelig tekst eller oversættelse der virkelig er håbløs,  for fremragende når den i virkeligheden ikke kan bruges til noget. Det er også vildt at elever skal pakkes ind  i vat og ikke må få sandheden at vide   -navnlig når de beder om en bedømmelse   -og så får den.

Nej, det hjælper ingen bare at blive kaldt håbløs, men det hjælper måske nogen at få forklaret fejlene i en opgave -og niveauet af dem..

Det er ikke særlig smart at holde virkeligheden borte fra de små sarte pus. Det er mange kommet galt af sted med.

Hvad med lidt respekt for børn og unge ??

Svar #10

P.S.  ad #8

Jeg har talt med folkeskoleever der fortalte at de havde bedt deres lærer om at fortælle om startkommaet. De  have fået svaret: "Det behøver  du ikke gå så meget op i": -Det kalder jeg pligtforsømmelse. Han/hun får sin løn for at undervise i emnet.

Svar #11

-havde fået svaret...

Svar #12

Hvad skal (må?) man kalde indlægget fra "hillstrøm" (#5) ??  -ingenting?  ok, det er så i orden.

Brugbart svar (0)

Svar #13
24. marts 2022 af Moderatoren

Det har aldrig hjulpet nogen herinde at få at vide, at deres lærer er dum eller håbløs.

Alle er fredet. Det er underordnet om det skomagere, købmænd eller folkeskolelærere – jeg gider ikke se det.

#8 til #12 i denne tråd viser stor uvidenhed og dårlig opførsel. Vi stopper tråden her.

@Stygotius, hvis du vil debatere folkeskolelærere, så start en sober debat.

Tråden er låst for yderligere indlæg.