Historie

Lehmanns tale om tuberkulose

30. marts 2022 af Usshhhh - Niveau: A-niveau

Jeg skal analysere Lehmanns tale fra 1876, om tuberkulose. Det er fra Faber tuberkulosen Danmark, kbh 1926 s. 26.

Problemet er jeg ikke kan finde noget baggrundsviden om denne tale. Altså Jørgen Lehmann var ekspert i tuberkulose, men han var først født i 1890. Hjælp!


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. marts 2022 af Moderatoren

Hvordan kunne han holde den i 1876, hvis han først er født i 1890?

Er det ham her? https://biografiskleksikon.lex.dk/J%C3%B8rgen_Lehmann


Svar #2
31. marts 2022 af Usshhhh

Nej for det er det ikke. Prøv at se her. 

Der er tale om en Lehmann fra 1876 men jeg finder intet på denne Lehmann.


Svar #3
31. marts 2022 af Usshhhh

86*


Brugbart svar (0)

Svar #4
31. marts 2022 af Moderatoren

Har du selve talen?


Svar #5
31. marts 2022 af Usshhhh

Det er ikke en tale, men nærmere det jeg har vedhæftet deroppe, jeg skal analysere. Og undersøge. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
31. marts 2022 af Moderatoren

Ok, måske du skal have fat i hele kilden i stedet for et uddrag?


Svar #7
31. marts 2022 af Usshhhh

Kan jeg ikke da det er et bilag til min srp jeg skal undersøge.


Brugbart svar (0)

Svar #8
31. marts 2022 af Moderatoren

Det forstår jeg ikke, hvorfor du ikke kan? 


Svar #9
31. marts 2022 af Usshhhh

Dette uddrag jeg har vist dig er et bilag jeg har fået til min SRP, her forventes det jeg kan analysere det, men jeg vil gerne have noget baggrundsviden om Lehmann først. Jeg kan ikke finde bogen/kilden, derfor spørger jeg jer om i ved noget omkring Lehmann og eller om i kan hjælpe med at finde hele kilden. 


Brugbart svar (0)

Svar #10
01. april 2022 af Moderatoren

Okay, jeg mente netop at finde hele kilden. Den er på biblioteket. Det er bare at reserverere den


Brugbart svar (0)

Svar #11
17. januar 2023 af sar203

#0

Jeg skal analysere Lehmanns tale fra 1876, om tuberkulose. Det er fra Faber tuberkulosen Danmark, kbh 1926 s. 26.

Problemet er jeg ikke kan finde noget baggrundsviden om denne tale. Altså Jørgen Lehmann var ekspert i tuberkulose, men han var først født i 1890. Hjælp!

Hej, jeg sidder og overvejer at skrive om tuberkulose til srp. Kunne det måske være muligt at kontakte ang. emne og tips? 


Skriv et svar til: Lehmanns tale om tuberkulose

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.