Dansk

Matas reklame

23. april 2022 af sararavvh - Niveau: 10. klasse

Hej!

Er der ordsprog i teksten/overskriften ?

jeg har fundet nogle ex "Matas giver gode råd og vejledning- så du ikke bli'r sat i skyggen" og "Der er ikke noget som en dejlig sommerdag, der kan sætte kulør på tilværelsen" men jeg ved ikke hvad der menes med dem, kan nogle hjælpe? 

Tak på forhånd

Vedhæftet fil: matas reklame.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. april 2022 af AndersA1

Tror det har noget med jødedommen at gøre. Har hørt at matas ejere stammer fra Rothschild-familien.


Brugbart svar (1)

Svar #2
23. april 2022 af Stygotius

Jeg tror ikke at det har noget med jødedommen at gøre. Jeg synes det er en ganske normal varereklame.

Den prøver jo at være lidt sprogligt "morsom"   .....med et spil på dens dobbeltbetydning af  "Solstråle"  (= 1 et barn og 2 solens farlige stråle). Denforsgøer at være kvik og uhøjtidelig. Tænk på den unormale stavemåde af bli'r. Det hele skal ikke dreje om solens farlige stråler men om sol  og sommer og ubekymrethed og glade dage. På den måde får folk måske mere lyst til at læse annoncen end hvis det var en alvorsfuld snak om et alvorligt emne og mulig hudkræft. Man opfordrer ligefrem med et billigt ordspil folk til at lægge sig i den farlige sol og "sætte kulør på tilværelsen". Ja tak, det kan blive en risikabel affære    -hvis man tager dette helt bogstaveligt.


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. april 2022 af rakijovic

#2

"Denforsgøer"? Ostavi tu rakiju na miru, brate! :D

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #4
24. april 2022 af Stygotius

Ocigledno je "forsøger" ..... pravopisna greška
Pijem obicno  rakiju od kajsijeva     -Najbolje na svijetu


Brugbart svar (0)

Svar #5
24. april 2022 af rakijovic

A, ne brinite, gospodine. Ljudski je grešiti, a božanski opraštati. A rakija od kajsije zvuci vrlo ukusno. Pridružit cu vam se uz hladno pivo prije nego pocne moja vecernja smjena.:)

(... najbolja na svijetu (adjektivkongruens: rijec "rakija" je ženskog roda) :)

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #6
24. april 2022 af Stygotius

Sljivovica je najbolje pice na svijetu ali ne nemacka iz trajekta, - ali pravo iz Sarajeva


Brugbart svar (0)

Svar #7
24. april 2022 af Stygotius

......Nemoj zaboraviti.  .........Samo glupo pocetnik sam.


Skriv et svar til: Matas reklame

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.