Dansk

Eksamen

01. juni 2022 af louiselykkegaard556 (Slettet) - Niveau: 8. klasse
Hej,
Nogen der ved hvordan eksamen foregår hvis man har et billede som man skal analyserer. Må man for eksempel h’erne kopiere det gyldne snit ud eller skal man tage billedet med op og så vise det gyldne snit?

Svar #1
01. juni 2022 af louiselykkegaard556 (Slettet)

Kan nogen hjælpe?


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. juni 2022 af Stygotius

Det vil nok være en god idé at vise det gyldne snit  på billedet.

Husk at det gyldne snit kan være et punkt på både en linje og i en flade, 

På en linje ligger dette punkt der hvor det deler linjen sådan at det lille stykke forholder sig til det store som det store gør det til hele linjen.

På en flade er det hvor den iodrette linje krydser den vandrette. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. juni 2022 af Stygotius

|............|..............................................|

      A                          B 

A/B   =   B/A+B


Svar #4
02. juni 2022 af louiselykkegaard556 (Slettet)

Hvis man skal analysere et billede, må man gerne for eksempel vise hvor der er en diagonal linje henne og tegne den og tage med som note eller skal man vise det med sine hænder til eksamen?

Brugbart svar (0)

Svar #5
02. juni 2022 af Stygotius

Det er ALTID en god ide til eksamen at sige:  "Må jeg lige låne tavlen et øjeblik for at vise hvad jeg mener ??"

Det viser at du er selvstændig og har et vist styr på det hele. Det gør et smaddergodt indtryk.

Så kan du vise med nogle streger hvad det er du mener, og så kan du forklare at det lille stykke forholder sig til det store som det  store til hele linjen.

Så bliver de garanteret imponeret.


Brugbart svar (0)

Svar #6
02. juni 2022 af kravlundis

#5

Er det grammatisk korrekt at have et mellemrum før et spørgsmålstegn? Ren interesse. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
02. juni 2022 af Stygotius

 Næ, det er ikke nok, ikke normalt eller "korrekt", men nogle synes det ser pænt ud, inkl. jeg selv.

Det er jo ikke et spøgsmål om  grammatik men om retskrivning..


Skriv et svar til: Eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.