Studieområdeprojekt (SOP)

Teknologi A & Idehistorie B - KUNSTIG INTELLIGENS

10. oktober 2022 af Zaka0257
Hej
Jeg har valgt AI som overordnet emne til SOP i fagene Idehistorie B og Teknologi A. Jeg ville så høre om i havde nogen bud på et problem eller område som jeg kan lave opgaven om. Er lidt tom for ideer

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. oktober 2022 af Justitia

Hvorfor valgte du så emnet?

Det er meget let at finde problemstillinger vedrørende kunstig intelligens (AI) - måske du skulle bruge Google?


Svar #2
10. oktober 2022 af Zaka0257

Jamen jeg har prøvet at kigge. Jeg syntes selvkørende biler kunne være interessant men mangler en vinkel.

Brugbart svar (0)

Svar #3
10. oktober 2022 af ringstedLC

Bare et skud fra hoften: Placering af ansvaret for en ulykke forårsaget af en selvkørende bil.


Svar #4
10. oktober 2022 af Zaka0257

Tror du at det ville være noget som kan fylde de 15-20 sider og som bruger det to fag?

Brugbart svar (0)

Svar #5
10. oktober 2022 af ringstedLC

Nej, det ville nok blive lidt tyndt. Men du var jo tom for ideer.

Er ikke så klar over, hvad Idehistorie går ud på. Men har et andet skud til inspiration: Når "Lucky Luke" er på et længere ridt, så holder han i tømmerne om dagen og om natten ligger han baglæns på Jolly Jumper med benene oppe og snorksover mens rejsen fortsætter. Ideen eller drømmen om et selvstyrende transportmiddel er altså af ældre dato.

Men som #2 skriver: Hvorfor vælger du -, og mange med dig, et emne eller sågar et fag, uden den fjerneste idé om hvad I vil skrive om i mange timer.

Kom på en idé som I har lyst til og få så den koblet på et eller to af jeres fag. Det er jo selve idéen, der skal være interessant i jeres øjne, når I begynder at blive trætte, for at I kan komme igennem det.


Brugbart svar (0)

Svar #6
11. oktober 2022 af PeterValberg

#2 Hvad med det såkaldte "Trolley-problem" ?
Hvad skal bilens AI vælge, hvis den ikke undgå at påkøre
enten en ældre dame eller en ung mor med barnevogn?

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Skriv et svar til: Teknologi A & Idehistorie B - KUNSTIG INTELLIGENS

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.