Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Akut brug for hjælp til SRP i biologi A og engelsk B!!

17. februar 2023 af lidtforvirret123

Hejsa. 

Jeg skal snart til at aflevere den endelige problemformulering til min SRP her om ca 10 dage. Jeg har valgt at skrive i mit studieretningsfag Biologi, som jeg har på A-niveau kombineret med engelsk B, som jeg afsluttede sidste år. Sagen er den, at jeg er rimelig lost. Jeg havde tænkt mig at skrive om opiodkrisen, men jeg har virkelig svært ved at finde ud af, hvordan jeg kan koble fagene sammen, så det giver mening at skrive om og lave en problemformulering ud fra det. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om rusmidler, men jeg er helt håbløs ift. hvilket materiale jeg kunne vælge at dykke ned i, så jeg kan finde ud af hvilken vinkel jeg vil gribe opgaven an fra. Det vil betyde rigtig meget, hvis der var nogen der havde nogle forslag til hvilket materiale jeg kunne bruge til min engelsk analysedel (fiktion, såvel som faktion) , f.eks. ift. dokumentarer, artikler, romaner mm. eller artikler og studier til den biologiske del af opgaven. 

Det ville også være dejligt, hvis der var nogen der havde eventuelle andre idéer til, hvad jeg muligvis ellers kunne skrive om, da jeg virkelig føler, at jeg sidder i klemme ved at have valgt engelsk på B, da det er et krav, at jeg skal vælge emner/problemstillinger, som gør sig gældende i engelsktalende lande - og dette synes jeg virker rimeligt svært, da jeg er forvirret omkring, hvad man kunne snakke om i forhold til, at det skal være relevant fra et biologisk perspektiv. 

Ved godt det er et virkelig bredt spørgsmål jeg stiller, men håber der er nogen som står inde med gode ideer og kan hjælpe, da det haster og jeg virkelig står på bar bund.  

Vh en 3.g'er i nød. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. februar 2023 af mariehønen333 (Slettet)


Skriv et svar til: Akut brug for hjælp til SRP i biologi A og engelsk B!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.